Gå til innhold

Hvor ofte vasker dere lekene??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Æsj, jeg kom plutselig på at jeg aldri hadde vasket lekene hans! Fy til meg. Vasket de harde lekene i oppvaskmaskinen på høyeste program og leketeppet og kosedyr i vaskemaskinen. Han ligger jo og sikler overalt, vil ikke at han skal ha skitne leker liksom..

Hvor ofte gjør dere det? Har bestemt meg for en dag i mnd der jeg vasker ALT i hjemmet som trenger det. Burde kanskje ha gjort det oftere, men jeg orker ikke vaske klær hver uke.. Da må vi ha tørkestativet framme til enhver tid og det blir rimelig trangt.. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har bare vasket de før bruk. Er av den overbevisning at han har godt av litt bassilusker slik at han styrker immunforsvaret sitt :P Vasker leketeppe og gym når det er skittent.

ALT skal jo smakes på :)

Skrevet

skyller av plastleker hvis de er skitne, tøyleker/bøker har av og til vært i vaskemaskinen hvis de er gulpet/siklet mye på. Signerer Julehabitthen på at jeg tror at litt bakterier er bare bra. Tror ikke min mor drev og vasket og styrte med mine leker.

Skrevet

så og si aldri? visst de er skitten.. Vasker de ikke før bruk heller. Er det kun jeg som ikke gjøre det?? Har en unge til og han ble no aldri syk av basselusker;) har vært veldig lite syk faktisk.. Kan gjerne skylle de innimellom men..

Skrevet

Jeg vasker de sjeldent. Tror han har godt av bakterier til en viss grad.

Vasker leker etter en sykdomsrunde, og om vi har vært ute og andre babyer tar å spiser på dem. Vasker dem i tillegg om dem er mistet utenfor osv..

Leketeppe vasker jeg gjennomsnitt en gang i mnd pga gulp og sånt.

Skrevet

Tror jeg aldri har vasket en leke her hjemme jeg, har sikkert tørket av de hvis det har vært mye gulp på de!

Skrevet

Hehe da skal jeg senke skuldrene.. Oppdaga bare plutselig at det var masse støv på lekene som han driver å putter i munnen. I tillegg har jeg mistet så masse hår, at jeg ville ikke at han skulle få i seg en hel ball av dem gjennom bamsene. I barnehagen vasker vi lekene, men det er vel pga smittefare og at mange barn leker med dem.

En ting mindre å stresse med. Men skal nå forsøke å støvsuge litt oftere så han slipper å tygge på hybelkaniner :D

Skrevet

Jeg vasker ikke lekene her i huset. Men må bare si at dere må ha utrolig mye klær som kan vaske en dag i måneden. Her vasker jeg stadig klær, men de er tørre til dagen etterpå, så har ikke stavtivet mye oppe.

Skrevet

Hehe! Vasker klær oftere enn det altså, ca en gang i uka. Men 1 gang i mnd går jeg igjennom hele kåken og vasker alle mulige andre ting ;)

Skrevet

Sorry, ser at jeg motsier meg selv... Må være ammetåka.. :D Vasker en maskin i ny og ne etter behov, vasker opp alt i skittentøyskurven ca annenhver uke og vasker leker, sengeklær, pledd osv en gang i mnd.. Må jo være helt på jordet av og til når jeg skriver..

Skrevet

hm...kanskje jeg skulle vasket noen ting snart...

Skrevet

Oi oi oi! Der sa du noe.. Har heller aldri vasket de etter at de ble tatt i bruk! Vasket de før de ble tatt i bruk.

Lekematta vasker jeg omtrent annenhver uke pga. gulp og mye sikkel. Og ellers ved behov.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...