Gå til innhold

Julen - Hvordan skjule det? Evt fortelle det?

Anbefalte innlegg

Hvordan gjør dere det nå i julen?

Jeg er invitert på julebord den 21, og jeg har lovet endel folk at jeg skal ut på fest i romjula. Litt dumt nå kanskje :P

Julebordet har jeg lyst til å dra på, men på en annen side så blir det drikking der og jeg vil ikke fortelle enda at jeg er gravid. Hva skal unnskyldningen min være?

Jeg er 10 uker på julaften. :)

Er det noen som har tenkt å fortelle at dere er gravide på julaften? Noen morsomme julegaver som avslører det kanskje?

Fortsetter under...

Jeg ville bare sagt at jeg ikke var i form til å drikke, eller rett og slett ikke har lyst.. Det er jo ingen, absolutt INGEN som har rett til å "forhøre" seg om hvorfor man ikke drikker. Skjønner ikke at det skal være et så stort problem ;) Tror de at du er gravid pga du ikke drikker, så får de da tro det, hehe:) Men ikke føl deg presset til å måtte si noe bare så de skal skjønne hvorfor du ikke kan drikke..

Hei. Jeg ville og bare sagt jeg ikke var i form til å drikke eller at du har lovet å kjøre noen eller noe sånt.

Tenkte å fortelle nyheten på julaften, men har ikke helt funnet ut hvordan vi skal fortelle det. Jeg er nesten 9 uker på julaften.

jeg brukte kjøring som unnskyldning. Har gått veldig fint. Har til og med hatt fest selv uten at noen merket at jeg ikke drakk. Folk har som regel nok med seg selv...og så har jeg også skyldt på at jeg holder på å bli syk (influensa er fint...at man tror man skal få det mener jeg)

nå er jeg 12 fullgåtte på søndag, og da slutter heldigvis hemmelighetskremmeriet! det skal bli nydelig!

Jeg leser at flere lurer på om hvordan skjuler man graviditet rundt juletider. Jeg er en av de som liker å kose seg med et par glass rødvin til julemiddag/julebord osv. Jeg har rett og slett tatt en liten hvitløyn om at jeg går på antibiotika og alkohol ødelegger effekten av det. Ikke noe mer mas da.

Ps. Litt vanskeligere med unnskyldninger for å ikke drikker kaffe, spiser spekemat eller fisk (man kan skylde på sykdommen og effekten av medisiner for dårlig appetitt :D??)

Vurderer å fortelle de nærmeste på julaften at jeg er gravid. Da er jeg in min 9 uke. Men er ikke helt sikkert.

:))

Annonse

Jeg var på julebord da jeg akkurat hadde funnet ut at jeg var gravid og jeg latet som jeg drakk;) Satte boksen/flasken til munnen uten å ta noe, ga den diskret til mannen min etterhvert. Kjøpte alkoholfri drink/øl av velvillige bartendere, blandet drinker med bare juice/brus:) Det var kjempegøy! Og så er jeg sånn utstyrt fra naturens side at jeg prater store mengder tull og forteller groviser uten at jeg trenger alkohol innabords. Så de mistenkte ingenting! På julaften kjøper vi en alkoholfri rødvin som vi fyller i mitt glass, sånn at svigermor ikke stusser. Og så er jeg uansett ikke i form til å dra på fest for tiden, så da "skal jeg på jobb dagen etter", er "ikke i form" eller "invitert til svigermor". Det er bare fantasien som setter grenser, og det er jo moro å ha den lille hemmeligheten bak finkjolen;)

På juleaften i fjor fikk besteforeldrene et kort med ultralydbilde og en hilsen fra barnebarnet. Det ble mange gledestårer:) Var 15 uker på vei og vi viste også at det var en gutt:)

I år er jeg gravid igjen, og lurte på å gjøre det samme fordi det kunne være litt gøy, men vi har slått fra oss det. I år er jeg 13 uker på vei på juleaften. Magen begynner allerede å komme så det spørs om vi ikke må si det snart. Hadde vært godt å slippe alle unnskyldninger for å drikke i jula:)

Synes det er litt håpløst å skal tømme ut en vin, for det første;) hehe

Jeg var på julebord dagen etter at vi fant ut jeg er gravid.

Vi har en liten på ett år og hadde barnevakt. Så jeg hadde det som unnskyldning. Jeg orker ikke å drikke i tilfelle barnevakten ringer. Tungvint med drosje osv...

Selve julaften blir mitt dilemma. Skal feire med mine foreldre og jeg tar alltid ei øl og en akevitt til middagen. Er bare 7 uker på vei da og synes det er altfor tidlig å si noe. Så avtalen mellom meg og mannen min er at han skal tømme opp ei alkoholfri øl til meg før noen går til bordet;) hehe. Og akevitten vi serverer i år "liker" jeg ikke ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...