Gå til innhold

Hva skal jeg gjøre?? mat baby 5 mnd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lenge prøvd å gi lillegutten min grøt av forskjellige sorter, men han vil ikke spise seg mett og skriker nesten hver gang jeg prøver gi han.

Problemet ligger i at jeg er nødt til å få han til å spise, siden han drikker ALT for mye.

Noen tips for hva jeg kan gjøre?

Han er forresten veldig glad i hipp sine fruktmoser, men disse blir han ikke mett på lenge.

Videoannonse
Annonse
Gjest JuniGull10 og mange drømmer...
Skrevet

Er han et mme barn? For hvis han er mm barn, så haster det vel ikke. Forsøk noe annet enn grøt? Begynn med middag? Mange gjør det. Mos poteter, gulrøtter o.l. Jeg ser her inne at ikke alle unger liker grøt.

Skrevet

Han får mme ja, og har prøvd både potet og gulrot og det liker han enda mindre.. :/

Skrevet

Tror du bare må prøve igjen og igjen... 15-20 smaker av en ting er normalt før babyen begynner å like en matvare.

Vi brukte også ganske lang tid før gutten vår likte grøt, men etter en stund gikk det bra.

Når det er sagt har Hipp et glass som heter "frukt med fullkorn". Den har mer næring enn bare fruktmosen og metter mer. Gutten vår liker den godt. Kanskje du kan prøve den? De har den i alle fall på Kiwi. Er fra 6 mnd, men det er ikke noe problem å gi den ved 5 mnd.

Ellers kan du også kjøpe risgrøt fra Holle på helsekosten og blande litt av den inn i fruktmosen han allerede liker (prøv med bare 1 ts først). Det vil også gi litt mer næring til måltidet.

Du kan jo også prøve velling? Bruk samme risgrøten fra Holle og bland inn i mme. Prøv med bare 1-2 ts første gang og øk på hvis det går fint.

Lykke til :-)

Håper og tror det ordner seg snart!

Skrevet

Bland med fruktmos eller mme og se om ikke det faller i smak. Ikke alle som er glad i ren grøt. Avokadomos har falt veldig i smak her - mikset med mm/mme. Masse riktig fett + vitaminer også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...