Gå til innhold

Nå ble jeg frustrert over legen.. :o(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hatt ubehag nederst i magen nesten hele svangerskapet. Legen mente det var voksesmerter sist, men kjenner de her og der og dette virker anderledes. Er mer konstant, men så sterkere og svakere.

Spurt her også, og mulig det er noe med fordøyelsen.

Men de site 1-2 ukene har det blitt mye verre, og i helga kunne jeg ikke stå oppreist til tider. Hadde vondt hele tiden, og fikk i tillegg tak i magen som var så vonde som tidlige rier (ikke redd for at det er det, da..). Var så vondt at jeg ble litt svimmel.

Ringte legekontoret på mandag, for jeg orket ikke gå på jobb. Da skulle jeg se det an litt med masse biola, farris og vann. Litt lettere i løpet av uka, men med intense tak. Og i dag var det verre igjen. Fikk komme til legen i dag og droppet jobb. Da tok hun ikke en eneste prøve, bortsett fra at jeg måtte levere en urinprøve før jeg gikk. Hun sa at det kunne være magevirus som ville gå over, eller det kunne være at jeg kom til å ha problemer med dette resten av svangerskapet.

Så sånn var det.. :o( Når jeg spiser tar det 5 minutter før jeg får veldig vondt. Håpet jeg fikk litt hjelp så jeg kunne kose meg litt i jula! Nå vet jeg ikke hva det er, og ikke hvor lenge det kan vare. Ikke orker jeg jobbe når jeg sliter med å ha fri hjemme, og ikke kunne hun sjekke noe mer.

Hun vet sikkert hva hun gjør, men jeg ble så frustrert at jeg hadde lyst å sette meg ned å grine!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner du blir frustrert, man vil jo gjerne vite hvorfor man har så vondt.. Har du i tillegg halsbrann eller svie etter matinntak da? Kan ikke være magesår du har da? siden du får vondt etter hvert måltid så har det nesten sikkert noe med fordøyelsen å gjøre..men magesår kan man få noe for i hvertfall.Hør om dem kan ta en blodprøve av deg på noe som heter helicobacter pylori, hvis dem ikke allerede har gjort det.. Lykke til! God bedring :)

Skrevet

Takk for svar.

Har en del halsbrann, men ikke hver dag. Hvordan er det med magesår? Kan gå et par dager uten, og så plutselig "brenner jeg opp" en tredje dag. Svir ikke etter mat, men blir så press som luftsmerter eller tidlige rier ca 5 min etter mat. Gjør ordentlig vondt! Men får vondt utenom også, og har nesten konstant et ubehag i magen.

De har ikke tatt en test, og det er frustrerende, for da føles det helt bortkastet å gå til lege! Når en er gravid er det visst vanlig med så mange rare vondter at en bare må leve med det..

Jepp, her renner det over av frustrasjon! He he. Men hvordan kan de forvente at gravide skal jobbe når man ikke får hjelp med det som hindrer en? Jaja, godt å blåse ut litt frustrasjon iallefall ;o)

Skrevet

Med magesår så kan det gå dager uten særlig med symptomer fordi du vil ikke reagerer på alt du spiser, men særlig krydder og kaffe m.m vil irritere og skape ubehag. Men smertene dine sitter lengre ned enn ved magesekkområdet? Blir det bedre om du f.eks drikker melk når smertene kommer? Det kan lindre dersom smertene kommer av magesår. Men det høres ikke ut som det heller. Hm... har du ringt fødeavdelingen? dem er mye flinkere til å håndtere gravide enn allmennpraktiserende leger. Her hvor jeg bor liker dem best at vi tar direkte kontakt med fødeavdelingen for da får dem undersøkt oss selv..noe som er veldig betryggende :)

Før jeg ble gravid med førstemann trodde jeg det skulle være en skikkelig romantisk opplevelse å gå gravid! Så feil kan man ta :) Hadde jo vondter overalt og hele tida, bekymre konstant :) Det er jo greit at mye skjer med kroppen og at det kan skyldes normale gravidplager, men jeg synes det er rart at dem ikke tar prøver for å utelukke andre ting. Det er jo ikke slik at man er immun mot alle andre sykdommer og plager fordi en er gravid.

Få det ut!! skjønner deg så godt :) Håper du har en forståelsesfull arbeidsgiver :)

Skrevet

uff var ingen god lege, håper at du kan få deg en ny en. legen burde jo kartlagt mye mer, f.eks om fordøyelsen din. hadde byttet lege jeg hvis jeg var deg. du kan bytte fastlege x 2 ganger i året på nettet kjempelett. bytt til en du f.eks har hørt av noen er bra. byttet akkurat selv og han nye legen sa at jeg kunne komme på kontroll hver mnd hvis jeg ville det i svangerskapet. hun jeg var hos først min opprinnelige fastlege, ikke vært hos henne før, var virkelig ikke bra, tenkte bare at til deg går jeg aldri igjen, og byttet fastlege på nettet med en gang.

masse god bedring!!!!!

Skrevet

Ser det forsvant et svar til deg, mamman til christoffer. Har vondt helt nede i magen, nesten litt som menssmerter, bare at det kommer veldig sterke og vonde tak når jeg har spist, og ellers også. Melk hjelper ikke mot halsbrann eller vondt, så vet ikke hva det er. Men tror det er noe med fordøyelsen, eller noe, ja. Men jammen om jeg vet. Burde fått litt hjelp iallefall!

Vet ikke hva jeg gjør, prøverigjen. Legen tok meg veldig på alvor når jeg mistet, og også under blødningene dette svangerskapet. Det er alltid lite ventetid på legekontoret, og får raskt time, gjerne på dagen, tross at hun ikke har plass til flere pasienter og er populær.

Men nå synes jeg at jeg ikke ble tatt på alvor! Hjertelyden til babyen ble ikke sjekket en gang for å høre at alt var ok med den, og nå har jeg blitt litt nervøs og angrer veldig på at jeg ikke spurte. Burde jo tatt en prøve?!?

Skal heldigvis snart til ul, og han er kjempeflink og seriøs! Og har jeg fortsatt vondt og ikke får svar, skal jeg gjøre som du sa, mamman til christoffer, å ringe føden.

Kan ikke forvente vi jobber når vi ikke få hjelp med plagene som holder oss fra jobb!

Ble frustrert i dag, og det er godt å blåse ut litt. Blir veldig negativt da, men alt i alt er det flott å ha baby i magen ;o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...