Gå til innhold

Setefødsel eller ks? Huff...

Anbefalte innlegg

Gjest Mentha♥Høygravid♥

Jeg har vært brennsikker på ks en stund nå, men så begynner jeg selvsagt å tenke at "tenk om det går bra med setefødsel" osv. Sannsynligheten er vel stor for at det gjør det, men den er også stor for at det ender i hasteks, og det har jeg litt angst for kjenner jeg. Skal på undersøkelse og samtale på tirsdag, og føler jeg bør være sikker i min sak når jeg går dit. Det er et stort ansvar og en stor avgjørelse å skulle ta på vegne av min lille gutt. Kan ikke si jeg gleder meg.

Hva ville/har dere gjort? Og hvorfor?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142660946-setef%C3%B8dsel-eller-ks-huff/
Del på andre sider

Fortsetter under...

En ting som er greit å vite, er at den som har fått invilget et keisersnitt kan alltid ombestemme så lenge det ikke er en medisinsk nødvendighet. Flere har nevnt denne muligheten her på forum, og da begynte jeg å nevne det en del ganger. Her, f.eks. -

http://www.barnimagen.com/forum/thread/140894682

Det har vel å gjøre med at det er en operasjon, og hvis det i tillegg ikke er absolutt nødvendig... På den måten får man kjøpt mer tid, om ikke annet, og holde begge mulighetene åpne. Noen blir til og med spurt, når de kommer til keisersnitt (innvilget på mors ønske), om de egentlig fortsatt vil ha keisersnittet.

Men i samtalen er det viktig å tale sin sak på en veldig sikker måte. Samtidig vet jeg at du har satt deg godt inn i begge sider av saken, og det gjør også et godt inntrykk.

Masse lykke til!

Gjest Mentha♥Høygravid♥

Tusen takk for kjempefint svar og god link! Har lest gjennom nå, og merker egentlig at jeg er litt roligere. Tror det er veldig sant som du sier at det er lettere å snu seg vekk fra et keisersnitt enn å skulle be om det på tampen. Så da skal jeg absolutt ta rådet ditt og heller be om "et keisersnitt for mye enn et for lite" ;)

Takk for hjelpen! :)

Gjest Mentha♥Høygravid♥

Hei!

Det gikk over all forventning :) Legen var skeptisk i starten, men skjønte etterhvert at jeg hadde gjort leksa mi, så da fikk jeg dommmen i ettermiddag; det blir KS, rett over nyttår :)

Veldig lettet nå kjenner jeg! Krysser fingrene for at jeg har tatt det rette valget, men det er jo som du sier, det er lettere å snu på flisa når man har et godkjent ks enn å skulle begynne å krangle seg til et når man kommer inn i full fødsel ;)

Tusen takk for godt råd! :)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...