MammaTilEnPrins-ØnskerNr2<3 Skrevet 10. desember 2010 #1 Skrevet 10. desember 2010 Har dere prøvd infacol dråper? Vet jeg har nevnt det i noen innlegg her inne før, ,men tenkte å lage et eget innlegg om det. Min lille gutt har slitet med luft i magen siden har var født. Presset og presset, og hylte bare det kom en liten fis. Han grein stort sett mesteparten av dagen, og natten, pga magevondt. Dette gjorde også at han sov DÅRLIG. Vi prøvde alt, minifom, fenikkelte, malt, kiropraktor, manuellterapeut.. ja, og sikkert mer. Samme dagen vi begynte med infacol dråper fikk vi en helt ny baby! Han har aldri vært plaget med magevondt igjen, og det er nå 3 uker siden. Nå smiler han og prater hele dagen og sover hele natten igjennom! Fra 19 til 0730!! Han er forresten 11 uker gammel nå. Infacol er samme greiene som minifom, bare MYE bedre. Fåes kjøpt i england, eller over nettet. Jeg kjøpte just 3 flasker fra nettet, og det kom på den lille sum av 150 kr ca, inkludert frakt. Anbelfaer dette på det sterkeste til alle babyer med magevondt, eller andre plager.. det står på flasken "relieves wind, infant colic and griping pain".. så den kan nok brukes til annet som ikke går under magevondt.. dersom babyen skriker masse uten at dere vet grunnen, er det verdt et forsøk å prøve denne. Jeg angrer hvertfall ikke et sekund på at jeg begynte med denne, jeg holdt på å bli gal på slutten og denne redningen kom i siste liten
vimm Skrevet 10. desember 2010 #2 Skrevet 10. desember 2010 har du nettadressen til der du bestilte ifra?
MammaTilEnPrins-ØnskerNr2<3 Skrevet 10. desember 2010 Forfatter #3 Skrevet 10. desember 2010 www.westons.com da kommer det sånn at du kan søke etter produkter, skriv infacol, så finner du det
Makkapakka Skrevet 10. desember 2010 #4 Skrevet 10. desember 2010 Jeg håper dere ikke kjøper såkaldte "legemidler" på nett (som IKKE selges i Norge engang) og gir det til babyene dere ukritisk??? Ikke mye jeg reagerer på her inne, men dette er rimelig skremmende....!
Lykkeli & gla ♥ jentene mine♥ Skrevet 10. desember 2010 #5 Skrevet 10. desember 2010 Hm, ja dette reagerer jeg også litt på. Har du konferert med en lege før du kjøpte disse dråpene? Googla det raskt, og det ser ihvertfall ut som de inneholder parabener, noe som ikke er anbefalt for de små, og som gjorde at minifom også var "bannlyst" fram til ganske nylig (nå er jo parabenene fjernet fra minifom, og de kan dermed trygt brukes). De andre ingrediensene kjenner jeg ikke til, men jeg hadde ihvertfall snakket med en lege før jeg hadde gitt dette til babyen min.
vimm Skrevet 10. desember 2010 #6 Skrevet 10. desember 2010 viktig poeng! ofte er det jo slik at resptbelagte produkter her hjemme selges uten resept i utlandet. Tenker det er en grunn til at de er reseptbelagte, må brukes etter veiledning fra lege, nemlig. Nei, er også skeptisk og ville uansett konferert m lege
kinaputten Skrevet 10. desember 2010 #7 Skrevet 10. desember 2010 Hei, vi bruker også infacol (bor i spania og kjøper det i gibraltar). Alle våre engelske venner anbefaler det og bruker det og vi har også god effekt av det. Engelske helsesøstre her nede anbefaler det også, så jeg tror det er rimelig trygt i bruk
Pinnus Skrevet 10. desember 2010 #8 Skrevet 10. desember 2010 Infacol blir anbefalt til kolikkbarn i England og Irland, så tror nok ikke du trenger å være skeptisk til produktet. Er imidlertid veldig varierende hvilke effekt det har, men har du prøvd alt annet er det verdt et forsøk. At det ikke selges i Norge er intet argument, det er MYE som ikke selges i Norge. Ikke fordi det er dårlige/farlige produkter men fordi Norge generelt har dårlig utvalg i absolutt alt...
MammaTilEnPrins-ØnskerNr2<3 Skrevet 10. desember 2010 Forfatter #9 Skrevet 10. desember 2010 SELVFØLGELIG har jeg snakket med lege først. Er ikke født igår heller Min far er lege og har jobbet mye i England, der er dette produktet helt vanlig å bruke. Som en sier over her, det er MYE som ikke selges i Norge, det betyr ikke av den grunn at det er farlig! Det er ikke alt vi har i Norge som selges i utlandet heller. Så det er jo et relativt dårlig argument, jenter. Så får dere litt overhysteriske mammaer som tror alt er farlig, bare la vær å bruke det. Dette var et tips til de som har babyer som griner masse, magevondt eller annen vondt.. min erfaring er at dette hjelper veldig godt. Det er selvfølgelig ulikt fra baby til baby, men etter min mening, verdt et forsøk når man har prøvd "alt" annet.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine♥ Skrevet 10. desember 2010 #10 Skrevet 10. desember 2010 Joa, jeg skjønte at dette var et vanlig brukt middel mot kolikk i England da jeg googla det, så sånn sett er det vel rimelig "trygt". MEN det inneholder vel like fullt parabener? Står ihvertfall det på ingridienslista jeg fant på nettet (methyl- og propyl-paraben). Og nettopp parabener var ihvertfall grunnen til at norske helsemyndigheter frarådet bruk av minifom inntil helt nylig, fordi de mistenkes å ha en hormonhermende effekt: Legemiddelverket har tidligere frarådet ukritisk og langvarig bruk av medisiner som inneholder propyl-, butyl- eller isobutylparaben (1). Dette gjaldt i første rekke Minifom som inneholdt konserveringsmidlene propyl- og butylparaben. Den medisinske effekten av medisinen er omdiskutert. Parabener er konserveringsmidler som tradisjonelt har vært brukt i mat, kosmetikk og medisiner. Nyere forskning viser imidlertid at parabener har en svak østrogenliknende effekt, som er mellom 1 000 og 1 million ganger mindre enn effekten av kroppens naturlige østrogen. Dyrestudier har avdekket redusert testosteronnivå og redusert spermieproduksjon hos hannrotter og hannmus som er behandlet med propyl- og butylparaben (2, 3). Tilsvarende er ikke sett hos mennesker, men inntil ytterligere data foreligger kan en mulig effekt ikke utelukkes helt. http://www.legemiddelverket.no/templates/InterPage____82432.aspx Tenkte det var greit å opplyse om dette også, så får man et bedre grunnlag å fatte beslutningen på.
MammaTilEnPrins-ØnskerNr2<3 Skrevet 10. desember 2010 Forfatter #11 Skrevet 10. desember 2010 Regnet nesten med det kom ei sånn liten liste fra deg nå
Lykkeli & gla ♥ jentene mine♥ Skrevet 10. desember 2010 #12 Skrevet 10. desember 2010 Javel, og hva er galt med det da? Det er jo bare fakta, og ikke mine egne personlige synsinger eller meninger?! Som sagt, vet man dette, så vet man litt mer om produktet, og det er vel greit å vite mest mulig om medikamenter man gir til babyene sine, det synes ihvertfall jeg... Det er jo ikke dermed sagt at jeg IKKE ville brukt det dersom poden hylte i magesmerter døgnet rundt, men jeg ville vurdert det nøye, og i tillegg snakket med legen min før jeg eventuelt tok det i bruk- siden det tross alt inneholder parabener, som legemiddelverket fraråder ukritisk bruk av (nå er jo ikke allmennleger noen orakler på akkurat dette området heller dessverre, men da har man ihvertfall konferert med en fagperson først og det er jo uansett en fordel)
Pinnus Skrevet 10. desember 2010 #13 Skrevet 10. desember 2010 5-10 uker mot ekstrem magevondt (som det er ment for) er vel verken ukritisk eller langvarig? Men selvfølgelig enig i at det aldri er dumt å ha all informasjon.
Makkapakka Skrevet 10. desember 2010 #14 Skrevet 10. desember 2010 Poenget mitt er det å kjøpe legemidler på internett...... Det skal man aldri gjøre, uansett hvilken nettside man handler på.
Pinnus Skrevet 10. desember 2010 #15 Skrevet 10. desember 2010 Hvorfor ikke? Både Boots og Apotek Direkte har jo hjemmesider?
MammaTilEnPrins-ØnskerNr2<3 Skrevet 10. desember 2010 Forfatter #16 Skrevet 10. desember 2010 Hvorfor skal man ikke kjøpe det på nett? Hvem sier at det "skal man aldri gjøre" ? Dummeste jeg har hørt. Flere apoteker og kostholdsbutikker som også har nettbutikk. Men det er vel FARLIG det da.. jiiiiiz
mama&mini Skrevet 10. desember 2010 #17 Skrevet 10. desember 2010 Takker for godt tips! Har en liten prins som sliter med magevondt! Har også prøvd alt av fennikel te, miniform +++, men det bobler fortsatt i magen, og han bruker stor del av sin våken tid på å klage og presse! har bestilt et par flasker nå, og håper det funker like bra her, som det gjorde for deg, LilleNurketMitt!
Pumba78 Skrevet 10. desember 2010 #18 Skrevet 10. desember 2010 Begynte m det i går, håper virkelig det hjelper. Hun har så mye luft i magen, kjenner flere som har hattgod effekt av det!
cadence Skrevet 10. desember 2010 #19 Skrevet 10. desember 2010 Har bestilt jeg også (3 dager siden), hvor lenge må jeg belage meg på å vente???
MammaTilEnPrins-ØnskerNr2<3 Skrevet 10. desember 2010 Forfatter #20 Skrevet 10. desember 2010 Når jeg bestilte nå sist, tok det 10 laaaange dager før det kom.. det er kjedelig! Så nå har jeg bestilt enda mer, selv om jeg har 2 flasker igjen for regner med det tar enda lengre tid når jula nærmer seg! pumpa78 hvor lang tid tok det når du bestilte? bestilte du fra westons?
millie+2klumper Skrevet 10. desember 2010 #21 Skrevet 10. desember 2010 er d for dumt og bruke d når barnet er 5 mnd? Hun har en del luft enda og skriker hvertfall ofte. Mye sutring. Aldri helt fornøyd liksom.. Vet jo ikke om d er knip hele tiden men.. noe er det. Kan jeg prøve det el?
MammaTilEnPrins-ØnskerNr2<3 Skrevet 10. desember 2010 Forfatter #22 Skrevet 10. desember 2010 mama&mini: Håper det hjelper for gutten din også! Er så kjedelig når de har så vondt! Vet at det er sikkert veldig individuelt hvem det hjelper på og ikke.. men har sååååå vanskelig for å tro at ikke det hjelper når det gjorde så underverker her! For min gutt var skikkelig ille altså! Ga han første dråpene rundt kl 10 den første morgenen vi prøvde, og som sagt var han fin samme kvelden..lykke til, håper det funker hos deg
MammaTilEnPrins-ØnskerNr2<3 Skrevet 10. desember 2010 Forfatter #23 Skrevet 10. desember 2010 millie+2 : spurte min far nå som er lege (han er tilfeldigvis på besøk akkurat nå ) , og han sier det er vanligst å bruke slike ting fra fødslen av og frem til de er ca 3 mndr. dette fordi når de er rundt 3 mndr så pleier tarmene og slikt og fungere som det skal, og de har dermed ikke noe behov for å noe "hjelp" lengre.. men så er jo dette også veldig forskjellig fra unge til unge.. hos noen fungerer alt som det skal helt fra de er født, og hos andre tar det lengre tid. han mener du kan prøve det i en liten periode for å se om det har noe effekt, for så å gradvis trappe ned..
millie+2klumper Skrevet 10. desember 2010 #24 Skrevet 10. desember 2010 Oki:)Takk for svar:) tror kansje jeg bare dropper det da.. Får håpe hun blir bedre av seg selv. Mest av alt tror jeg hun bare er en liten sutre jente..men får liksom ikke helt d til å stemme heller..Ikke lett og vite det der.
Gjest Skrevet 10. desember 2010 #25 Skrevet 10. desember 2010 Jeg kommer aldri til å gi barnet mitt medisiner som ikke selges i Norge.... Så takk for rådet, men nei
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå