Galskapens overhode Skrevet 10. desember 2010 #1 Skrevet 10. desember 2010 Jeg har en mann som er veldig opptatt av at barnet ikke skal hete det samme som alle andre. Han foreslo Lucian Leonardo.. noe som i mine ører ikke klinger noe særlig. JEg måtte spørre ham om han egentlig syntes det var fint, og det var han usikker på. Har du noen spesielle guttenavn du kan dele med meg? Alle mine forslag avblåses. Jeg trenger noen nye.
BabyLykke<3 Overtid deluxe!!!! Skrevet 10. desember 2010 #2 Skrevet 10. desember 2010 Tinius, liker det ikke så godt selv, men det er ett spesielt og gammelt navn.
2prins1prinsesse+bøllefrø Skrevet 10. desember 2010 #3 Skrevet 10. desember 2010 føler omtrent alle gode gamle norske navn er uvanlige i disse tider! Som feks per,olav,jens osv hehe... er selv med i trenden da.. har en gutt som heter Daniel og ei jente som heter Julie. Ønsket egentlig at 3.mann som er en gutt, skulle hete Nikolai. Men var uaktuelt hos min kjære. Så tenkte jeg på oppkalling fra min far, Tom. Evt kompromi Tom Sander som samboer vil ha (han vil ha Sander). Men kom ingen vei gitt. hehe..Så synes jo Sander er et fint navn, så han fikk sin vilje! har jo fått min vilje 2 ganger før...
har4barn Skrevet 10. desember 2010 #4 Skrevet 10. desember 2010 Kommer jo an på smaken , men jeg synes at SILAS er ganske kult!! Hadde en gutt på skolen som het det en gang, og det var en flott gutt. Mannen min er ikke helt der, så vi kommer nok ikke til å bruke det navnet. Derfor "gir" jeg det bort.
anna27 Skrevet 10. desember 2010 #6 Skrevet 10. desember 2010 hva med benjamin det er ikke så mange som heter
Cybele Skrevet 10. desember 2010 #7 Skrevet 10. desember 2010 Arian Nydelig! Eller: Mio Gustav Trygve Bastian
Cybele Skrevet 10. desember 2010 #8 Skrevet 10. desember 2010 Arian Nydelig! Eller: Mio Gustav Trygve Bastian
Lessismore Skrevet 10. desember 2010 #9 Skrevet 10. desember 2010 Hvis det viser seg at vesla i magen er en gutt, blir det enten Silas, Julian eller Elliot.
urmoderen *mamma* Skrevet 10. desember 2010 #10 Skrevet 10. desember 2010 Niri er et gammelt guttenavn/mannsnavn i deler av Buskerud, ihvertfall. Er særegent norsk, men kan brukes i utlandet også, praktisk Vi kan ikke bruke det, siden vi er nær noen som heter det, men synes det er litt fint, da..
ede Skrevet 10. desember 2010 #11 Skrevet 10. desember 2010 sjekk ut navnestatistikk i sverige og DK så finner du kanskje litt inspirasjon:) lykke til!
Oktobergutt2010:) Skrevet 11. desember 2010 #12 Skrevet 11. desember 2010 Sønnen vår heter Liam, det fikk vi i alle fall reaksjoner på var spesielt.
HH72 Skrevet 11. desember 2010 #13 Skrevet 11. desember 2010 Silas liker jeg også veldig godt! Lucian Leonardo håper jeg ikke dere bruker, for å være helt ærlig....
HH72 Skrevet 11. desember 2010 #14 Skrevet 11. desember 2010 Liam har forresten blitt vanligere, kjenner opptil flere småttiser som heter det
Galskapens overhode Skrevet 11. desember 2010 Forfatter #15 Skrevet 11. desember 2010 mannens forslag nå var Leonardo Xavier.. blir jo bare verre og verre dette. Jeg liker Arian.. men er nedstemt, Samme med Michai, Aryon, Leon, Liam. Elsker navnet Benjamin. Vurderte Robin, som oppkalling, men nei.. han kjente en gang en hyggelig omgjengelig mann som ble narkoman med dette navnet. Han er veldig opptatt av om det er mange som heter det samme, om navnet er historisk belastet. Om navnet er av kristen opprinnelse. Men Lucifer kunne han derimot brukt.. for han synes det er dårlig av andre å ha fordommer mot et navn. Måtte minne ham på at den mest fordomsfulle er ham selv. FORTVILET!! Han krever omtrent å få sette navn på dette barnet siden jeg beholdt det mot hans ønske. Nå er jeg bare lei. Han kommer sikkert til å hete Lillebror veldig lenge..
lyd30 Skrevet 11. desember 2010 #16 Skrevet 11. desember 2010 Hva med troy,loke, max, chrisander, snorre
heldigesnart4barnsmamma Skrevet 11. desember 2010 #17 Skrevet 11. desember 2010 Vår nyfødte lisje prins heiter Mattis <3 <3 <3
Gulltopp&Lillebjørn Skrevet 11. desember 2010 #18 Skrevet 11. desember 2010 Han vil kalle barnet Lucifer ? ? Og han er klar over at det er et navn på djevelen ? Hvem vurderer å kalle barnet sitt for djevel ? I mine ører blir Arian og Aryon = Arisk Resten av forslagene deres er bra men Xavier er vel litt voldsomt hvis dere er 100% norsk ? Dere kan jo gi gutten et spesielt navn uten å dra det over alle grenser ? Beklager hvis jeg høres frekk ut eller noe nå, det er virkelig ikke meningen Men jeg bare måtte nevne noen tanker jeg fikk da jeg hørte forslagene Synes også at Mattis er skikkelig kult
lillemy% Skrevet 11. desember 2010 #19 Skrevet 11. desember 2010 Ikke lett det der. Selv skal jeg ha Milo, men andre fine er Sofian, Milan, Carlos, Elliot+++ Lykke til.
Cybele Skrevet 11. desember 2010 #20 Skrevet 11. desember 2010 Uff=( Mannen din har åpenbart hengt seg fast i bokstaven L. Om du finner navn du liker på denne bokstaven, er han kanskje lettere å overbevise? Det virker også som om han ikke er begeistret for typisk norske navn. Jeg prøver litt: Lucas (ja, det er poppisnavn, men bedre enn Lucifer;)) Luca Leon Leonard Louis Lyder Lennart Leander Lorian Linus Levi Lucien Lyon Leonel Leo Eller andre: Patrik Filip Emanuel
Cybele Skrevet 11. desember 2010 #21 Skrevet 11. desember 2010 http://arf.noemata.net/navn/markov2-guttenavn.html Googlet "spesielle guttenavn" og fikk opp denne. Det er mange helt grufulle navn der, men hvem vet. Kanskje dere finner akkurat deres navn=)
Oktobergutt2010:) Skrevet 14. desember 2010 #22 Skrevet 14. desember 2010 Ok, jeg klarer ikke dy meg - bikkja vår heter Milo
KmammaK Skrevet 15. desember 2010 #23 Skrevet 15. desember 2010 Hva med Herman? Eller Ludvig? Jeg visste ikke at Lucifer var navnet til djevelen jeg da.. Syns det var ganske fint egentlig, men hadde vel ikke brukt det hvis det er noe "alle vet" bare ikke meg tydeligvis.. hehe!
Gjest SweetMommy <3 Skrevet 15. desember 2010 #24 Skrevet 15. desember 2010 jeg tror folk flest vet at djevelen er kallt Lucifer så ville ALDRIG brukt det navnet. Du må gi strenge beskjed til mannen din om å finne et annet navn=) he he
gutt 2011 <3 jente 2013 Skrevet 15. desember 2010 #25 Skrevet 15. desember 2010 Har selv tenkt på Imre.... Bare 100 som heter det i følge statistikken 155 i kombinasjon med ett annet navn
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå