2store&snart 2små:) Skrevet 9. desember 2010 #1 Skrevet 9. desember 2010 Hvor går grensa på hva som er mye eller lite kynnere i løpet av en dag? Jeg er nå i uke 27 og synes jeg har en del kynnere om dagen. Detter er kynnere som jeg merker veldig godt, og som nesten gjør meg litt uvel når de står på.. Jeg var hos jordmor tidligere i uka og hun sa jeg måtte passe på meg selv og roe ned litt hvis jeg fikk mye kynnere, men jeg veit ikke hva som er normalt eller mye kynnere.. I mitt forrige svangerskap hadde jeg nesten ikke kynnere, og i alle fall ikke like sterke som denne gangen.. De siste dagene har det vært rundt 10.12 stk.. Takk for svar
Ella_Bella_Snupperella Skrevet 10. desember 2010 #2 Skrevet 10. desember 2010 Hei! Opplever selv omtrent 8-12 tydelige kynnere om dagen - som er passe ubehagelige! Har ikke inntrykk av at dette er "mye", men merker derimot at jeg kan ha dager der det fremprovoseres til kynnere ved ulike bevegelser eller aktiviteter... Jordmor har sagt at det ikke er farlig, men merker jeg at det kommer kynnere pga høy aktivitet, tunge løft, rask gange opp trapper osv bør jeg ta en pause og legge om planene for dagsaktiviteten! Opplever da at kynnerene blir roligere. Fikk inntrykk fra jordmor at det ikke var noe galt å få tydelige kynnere, men at de helst skal komme uregelmessig og uten provokasjon! Tar det selv som et signal på at nå må jeg roe ned tempoet litt og passe på meg selv og magen! Kanskje du kan se en sammenheng mellom dine kynnere og aktivitetsnivået? Har ei venninne som tilslutt ble sykemeldt pga høy kynneraktivitet - hun fikk kynnere med en gang hun kom på jobb som varte lenge av gangen og ble utløst gang på gang av ulike arbeidsoppgaver! Husker ikke antall, men ble konstatert av lege at dette var ikke godt for henne eller barnet og hun ble sykemeldt med beskjed om å ta det med ro! Lytt til kroppen og forhåpentligvis roer det seg for deg også! Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå