Gå til innhold

Endelig er prinsessa vår her!

Anbefalte innlegg

Skrevet

06.12 kom jenta vår til verden:-)

05.12 gikk jeg og en venninne en lang tur om kvelden. Hadde regelmessige kynnere da jeg kom hjem igjen. Ikke vonde, men kjente de strammet litt.

La meg, men vart liggende å kjenne etter litt. Stod opp. men skjønte fort at dette ikke kom til å ta seg opp. Gikk å la meg, og sovnet med engang:-)

Dagen etter fikk jeg sendte de eldste på skolen. Satt i stua med vesla på 2 år og ventet på at gutten min på 4 skulle våkne, da jeg kjente et knepp i magen. Der rant vannet i strie strømmer, og jeg begynte å storle.

Aldri opplevd at fødselen har begynt med vannavgang, så dette var en ny opplevelse:-) Kom helt overraskende på meg, hadde liksom tenkt å bake litt denne dagen.

Fikk kommet meg inn på badet, og funnet meg noen handklær. Ringte sambo og føden, og fikk beskjed å komme inn når jeg var klar.

Sambo kom 10 minutt senere, og svigermor rett etterpå. Har født ganske kjapt, så sambo var litt stresset:-)

Kom oss avgårde rett etterpå, og var inne på føden klokken 10.00. Da kom riene regelmessige hvert 5. minutt, men var ikke spesielt vonde. Hadde 5 cm åpning.

1 time senere hadde jeg 7 cm åpning, og nå begynte det å bli vondere. Merket jeg automatisk presset litt på slutten av riene. Bestemte meg for å gå på toalettet for kjente jeg måtte bæsje. Vet jordmødre er vant til å se det meste, men litt flaut fremfor sambo fant jeg ut.

Stabbet avgårde mellom to rier. Akkurat da jeg var ferdig merket jeg at det kom en ny rie.....og NÅ måtte jeg jeg bare presse.

Tok automatisk hånden ned og kjente hodet komme. Ropte på sambo som fikk ringt på hjelp. Alle barna mine har kommet på et trykk, så prøvde å holde igjen så godt jeg kunne. Kjempe lite toalett, så fikk ikke satt meg ned heller. Da jm kom springende var hodet ute, og fikk gitt beskjed at hun måtte hjelpe meg å ta imot. Gikk helt fint da. Nesten synd at jeg ikke fikk tatt henne imot selv....

Sambo fikk klippet navlestrengen, før jeg fikk stabbet meg tilbake i sengen.

En kjempe fin fødselsopplevelse. Brukte ganske nøyaktig 3 timer fra vannet gikk.

Lille Lone var 48 cm og 3555 g. Helt perfekt!

Lykke til alle som skal føde i nærmeste fremtid!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For en drømmefødsel :)

Gratulerer så mye med prinsessa og overstått fødsel.

Kos dere fremover :)

Skrevet

Oi, høres ut som en fin fødsel :)

Gratulerer med knøttet :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...