Anonym bruker Skrevet 9. desember 2010 #1 Del Skrevet 9. desember 2010 er straks 23 uker på vei, jeg vet at man ikke skal forvente å kjenne spark før man er 26 uker eller noe. men jeg har kjent spark MANGE MANGE ganger i løpet av en dag, altså hver dag.... hele tiden nesten. kjempe herlig rett og slett :) men i nesten 3 døgn, har jeg ikke kjent noe spesielt. og de FÅ gangene jeg kjenner noe, er kanskje no dytt/prikking, langt nede ved skambeinet. jeg har prøvd det meste, søte,kalde ting osv, og neida, ingenting... å gå fra at magen hopper hele tiden, til å aldri kjenne noe, er skummelt!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2010 #2 Del Skrevet 9. desember 2010 Det er vel kanskje litt opp og ned, så tidlig i sv.skapet. Men, er du bekymret, så skal du kontakte dem! Og så er de vel litt delte meninger (av hva jeg har hørt), noen sier at man ikke trenger å kjenne spark hver dag før så og så langt uti sv.skapet, mens andre sier at man skal kjenne det hver dag fra første gangen man kjenner det skikkelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2010 #3 Del Skrevet 9. desember 2010 Det er normalt at babyene er roligere i perioder, men er du veldig bekymret, så synes jeg absolutt du skal ringe føden og snakke med de. Bedre med en sjekk for mye, enn en for lite. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2010 #4 Del Skrevet 9. desember 2010 Om det er et vesentlig avvik og du er bekymret så skal du bare ringe. Det er bedre å ringe en gang for mye enn å vente, og håpe på det beste, når man er bekymret og redd. Håper alt er ok og lykke til. Klem! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
1+1=3<3 Skrevet 9. desember 2010 #5 Del Skrevet 9. desember 2010 Vet akkurat hvordan du har det, å det er grusomt:( når jeg var i uke 24 gikk jeg et par dager uten å kjenne noe særlig. Så jeg ringte føden, å når damen jeg snakket med fikk vite at jeg bare var 24 uker på vei, ba hun meg ta det helt med ro. Men hvis du et bekymret, syns jeg jo du burde ta kontakt med legen din eller jordmor imorgen. Så kan du sikkert komme og få undersøkt deg. Så er du på den sikre siden. Er ikke godt og gå og bekymre seg. Men jeg tror ikke det er farlig altså Lykke til:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2010 #6 Del Skrevet 9. desember 2010 Det kan også være at babyen ligger slik at den sparker innover, hvis du skjønner.... Da vil ikke sparkene kjennes så godt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2010 #7 Del Skrevet 9. desember 2010 takker for svar godt å kunne spørre her inne altså!!! Skal kontakte jordmor imorgen jeg, og høre om hu har litt tid, evt hva jeg burde gjøre... Det er liksom så rart, med tanke på at jeg har en VELDIG aktiv og sterk gutt i magen, som de på UL sa.... og siste jeg kjente noe,var bare heeeelt nedi skambeinet. vil at magen min skal hoppe igjen jeg det hjelper jo ALLTID når jeg dytter, men ikke kontakt å få...... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2010 #8 Del Skrevet 9. desember 2010 Det er ALDRI galt å ringe føden når man er bekymret når man har kommet såpass langt som du har kommet. Det er kun de som kan avgjøre om du bør inn til en kontroll eller om du kan avfinne deg med at det er helt normalt. Samtidig så er det en grunn til at de sier man bør kjenne jevnlig spark etter uke 26, mens det kan variere tidligere. Da har babyen stor plass og sparker ikke så hardt. Den kan en periode ligge og sparke i en retning hvor du kjenner det godt, for så å snu seg og sparke helt motsatt vei hvor du ikke kjenner noen ting. Senere er ikke det så normalt fordi de sparker hardere så man kjenner det stort sett uansett og kjenner man ikke sparket, så kjenner man uansett bevegelse og de har heller ikke så stor plass å bevege seg på, så derfor vil det ikke være så store variasjoner i bevegelsene fra dag til dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2010 #9 Del Skrevet 9. desember 2010 ja, det kan jo hende han ligger inn mot ryggen min... Jeg er så litta, at det generelt ikke er mye plass inni der, hehe ( i følge jordmor ) , men det er jo FORHÅPENTLIGVIS grunnen... tiden går sakte generelt i graviditeten, men når man bekymrer seg, er det jammen meg verre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå