Anonym bruker Skrevet 9. desember 2010 #1 Del Skrevet 9. desember 2010 Etter jeg var i permisjon har ikke mannen klart å komme i siget igjen, når det jgelder husarbeid ol. Dagene ser slik ut. Vi står opp samtidig. Jëg ordner meg selv og datteren vår. Jeg leverer henne hos dagmamma. Jeg drar på jobb, jobber i 8 timer. Drar innom butikken, handler middag (da vi ikke har fryser og stort nok kjøleskap til å bare handle feks en gang i uka) Så drar jeg å henter datteren vår. Drar hjem å lager middag. Mater henne. Leker og koser litt før jeg steller henne, og putter henne i seng. mens mannen min enten driver med pc`spill eller har sloknet på sofaen. Så da må jeg rydde av bord, fylle oppvaskinen, og rydde, og gjøre klart alt til neste dag. Da er jeg forsynt, og kjempe sliten. og vil bare sove. Da kvikner mannen til og blir sur når jeg ikke vil ha sex... og jada, jeg har sagt ifra rimelig mange nå, men han er sliten, og skal ta det senere... som regel blir , aldri. Hentinga har vi også kranglet endel om. Siden han preserte å kjøpe en bil uten bakseter (uten å fortelle dette til meg) og kan ikke dra å hente henne. Pga airbag fremme. GAH... LEI Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2010 #2 Del Skrevet 9. desember 2010 Huff, dette høres ikke bra ut. Airbager kan kobles ut bare så det er sagt!! Men her må dere sette dere ned og snakke sammen, kan ikke fortsette sånn. Sier jeg som også gjør mer enn halvparten hjemme..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2010 #3 Del Skrevet 9. desember 2010 Din manns positive sider er? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2010 #4 Del Skrevet 9. desember 2010 Har det likt som oss dere da. Jeg fikk ikke mannen min til å forandre seg, så nå får jeg lønn av ham. 3000 kr i måneden går rett inn på konto hos meg, og den har vi skrevet avtale på at er min særeie. Men var han flinkere før? Da er det jo håp for ham... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Filifjonka Skrevet 9. desember 2010 #5 Del Skrevet 9. desember 2010 Du har sagt fra, sier du, men likevel fortsetter du jo å gjøre alle de tingene han ikke gjør. Sett hardt mot hardt. Sett dere ned sammen, lag en liste over _alle_ gjøremål, og la ham få velge hva han vil ta. Og hans oppgaver gjør ikke du! Uansett! Velger han klesvasken, så ikke vask klær. Selv om han ikke gjør det heller. Før eller senere går han tom for klær og da MÅ han. (Kan hende du må vaske bare dine egne og babyens klær en periode...) Velger han å handle, og lage middag, gjør ikke du det. Sørg eventuelt for at du har et hemmelig lager av Fjordland eller noe, bare til deg og barnet. Poenget er: Han må få ansvaret for noe, og da må ikke du ta over uansett! For så lenge du maser og klager, og likevel gjør oppgavene, så er han fornøyd. Han holder fint ut med litt mas, han slipper jo de kjedelige jobbene! Alternativt kan du dra ham med deg på familierådgivning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2010 #6 Del Skrevet 9. desember 2010 Lønn fra han ja, hehe, bare synd jeg tjener mer enn han da. Har i perioder sluttet å gjøre husarbeid. Men så gjør han ikke noe før det virkelig ser ille ut her. Type så mye søppel på kjøkkenet. 3 store søppelsekker. 4 fulle skittentøyskurver osv, men det går ikke inn. Så kanskje familierådgivning kan være en tanke. Takk for råd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2010 #7 Del Skrevet 9. desember 2010 At noen menn kan være så enkle. Si til ham at husarbeidet han gjør fører -kanskje- til mer sex for da har du overskudd og ikke føler du deg utnyttet. Det er faktisk helt sant! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå