:) ! Skrevet 9. desember 2010 #1 Skrevet 9. desember 2010 Gutten min på 4 mnd har så innmari tørr hud. Har snakket med helsesøster, hun sa jeg skulle smøre inn hele kroppen med babyolje. Det har je nå gjort morgen og kveld i over en mnd men han blir ikke bedre. Noen som har noen gode tips? Forslag på bra kremer?Det er vel ikke bra å smøre for mye heller, så blir litt usikker!
Snupi27 Skrevet 9. desember 2010 #2 Skrevet 9. desember 2010 vi bruker aderma exomega. sønnen vår er kjempe tørr og vi må smøre han 2 ganger daglig. den er ganske drøy, men vi kliner på endel. da blir han bra =)
♥lykkelig 2 barns mamma♥ Skrevet 9. desember 2010 #4 Skrevet 9. desember 2010 Som om jeg skulle skrevet det selv HI!!! Gutten min på straks 4 mnd er også fryktelig tørr i ansiktet, kjennes ut som sandpapir til tider i panna.. Litt tørr bak på leggene også.. Har smørt inn med olje og A-krem jeg da, hjelper litt, men ikke godt nok!!Har til og med prøvd brystvortekrem!! ) Så trenger også mange tips til den perfekte kremen! Kom med tips til oss med tørre babyer!!!!
:) ! Skrevet 9. desember 2010 Forfatter #5 Skrevet 9. desember 2010 Sandpapir ja, det var riktig ordet :-) han er sånn både i panna, magen armene og beina! Må bare finne noe som hjelper han stakkar!
Younameit Skrevet 9. desember 2010 #6 Skrevet 9. desember 2010 Bad baby med bare olje i badevannet. ikke skyll. Tørk forsiktig. Smør evt de tørre flekkene med locobase repair. Har funket på alle 3 her.
petite fleur Skrevet 9. desember 2010 #7 Skrevet 9. desember 2010 Tørr baby her også...han er til og med tørr inni ørene :-( Locobase funker ikke i det hele tatt. Olje funker litt bedre, men foreløpig er det faktisk bare Mildison (mild kortisonkrem) som har funket ordentlig her. Liker ikke å bruke det da, og alt kom tilbake igjen dagen etter endt kur.
Mamma til snart 2 søte små Skrevet 10. desember 2010 #8 Skrevet 10. desember 2010 Min gutt er og plaget av tørr hud. Fikk anbefalt A-DERMA Exomega, og vi er veldig fornøyd. 'kremen er litt dyr da, men for oss var det verdt pengene:)
:) ! Skrevet 14. desember 2010 Forfatter #9 Skrevet 14. desember 2010 HI her Det ble så jeg dro å kjøpte denne A-derma Exomega kremen. Gutten min har nå brukt den i bare 4 dager og huden hans er kjempe fin allerede Råder alle andre som sliter med det samme denne kremen, den hjalp ihvertfall oss Som sagt over her, den er litt dyr, men den hjelper virkelig!
♥lykkelig 2 barns mamma♥ Skrevet 14. desember 2010 #10 Skrevet 14. desember 2010 Min gutt er også så og si fin igjen )) hurra for exomega kremen ))
husmus &2 Skrevet 14. desember 2010 #12 Skrevet 14. desember 2010 Jeg trodde ikke man skulle bruke babyolje jeg. Vi bruker vanlig olivenolje til sånt, mye bedre. Og råd fra legen min. Her er det eneste som hjelper sinkkrem. Selv hydrokortisonen kom til kort, virket jo egentlig er like greit. A-kremen skjønner jeg ikke hvorfor folk skryter av. Den gjør jo ingenting.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå