Gå til innhold

Helt ærlig...

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja, det har jeg. Det finnes mange grunner til overvekt.

Blandt annet sykdom. Så jeg passer hvertfall godt på selv å ikke dømme noen, selvom de er overvektige. Man kan ikke vite hva som er årsaken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men det er voksne damer som har fått en ring rundt livet da de fikk barn for 20 år siden. Det er helt utrolig å se hvor mye de trener uten at det hjelper i det hele tatt. Dvs, hvem vet hvordan det hadde gått uten trening og sunt kosthold.... Om de trener helt riktig, dvs mest effektiv for deres overvekt, vet jeg ikke. Veldig urettferdig syns de iallefall at det er!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja.. jeg kan ikke garantere at personen bare har spist sunt (annet at hun selv sier det og at hun holder seg unna godteri), men hun trener hvertfall MYE.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja

Og etter 9 år forstod hun (merk hun, ikke legen som hun hadde tatt opp dette med gjentatte ganger....) at det var gluten hun ikke tålte, raste ned 18 kg på 6 mnd... og hun var aktiv i disse 9 årene - trena og spiste sunt (det kom etter første fødsel - hun har alltid vært tynn, og nå er hun tilbake;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ja, en av mine nærmeste venninner gikk på medisiner i 3-4 år som gjorde at hun la på seg masse. hun var tynn før, og ble tynn igjen etter på. men det var ikke noe kult og være henne mens dette pågikk. men hun måtte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men jeg har truffet noen som spiser sundt og trener litt, men spiser mye. Du kan jo si de spiser sundt ettersom det er mye sunne matvarer, men mengdene gjør det ganske opplakt hvorfor de er overvektige. Litt nøtter er for eksempel bra, men spiser du 200g hver dag blir det mange kcal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, meg! Jeg spiste virkelig sunt, men jeg spiste for mye av det sunne... Jeg tror ikke at alle er helt klar over hvor mye de spiser. Særlig når man går på medisiner som øker appetittet (som i mitt tilfelle). Det er lett å skylde på alt annet. Jeg rørte ikke snop, brus, chips eller noe. Skjønte ikke hvorfor vekten gikk oppover, men det hjalp å redusere porsjonene til en fjerdedel og pøse på med grønnsaker i stedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare meg som ikke kjenner noen som er overvektige? Altså, det er jo et par damer på jobben som er litt runde, men kjenner dem ikke så godt at jeg vet hvor mye de trener eller hvordan de spiser.

Ellers er det faktisk ingen i min omgangskrets som er overvektige...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg har faktisk aldri møtt noen som har spist virkelig sunt og trent skikkelig i flere år som har fortsatt å være overvektig.

Mange går rundt og tror at det å spise sunt er det samme som å spise såkalte sunne matvarer og at man da kan spise ubegrenset av disse.

Å spise virkelig sunt er å spise sunne matvarer i moderate mengder.

Og å trene er IKKE å rusle en liten tur noen ganger i uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja faktisk, hun er nesten fanatisk til hva hun døtter i munnen og trener 2 timer 4-5 ganger i uka.

Men antar man blir sånn når man jobber så mye for å gå ned i vekt og alikevel ikke gjør det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...