Gå til innhold

Intense smerter i magen rundt uke 20..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hatt litt smerter i magen hele svangerskapet, men har antatt at dette er voksesmerter. De par siste ukene har jeg derimot hatt intense smerter i korte perioder der det kjennes ut som jeg revner innvendig!! Dette kommer ofte når jeg har lagt meg, eller reiser meg fra en stol. Det sitter noen cm over hoften og går opp mot ribbeina. Det varer bare noen sekunder, men er så ubehagelig at jeg blir kjemperedd. Kan nevne at jeg har påbegynnende bekkenløsning også.

Noen andre som har hatt dette? Spurte så vidt når jeg var hos jordmor, men hun ville ikke fokusere på noe fysisk når jeg var der, på grunn av at jeg nevnte at jeg har hatt litt angst den siste tiden :( Prøvde å fortelle at det ikke var noe problem, og at jeg var mer bekymret for smertene jeg har hatt, men hun ville ikke gi seg med praten, så da ble det bare glemt når vi var ferdig.

Jeg har tenkt et par ganger på å ringe føden for å høre med de, men vil ikke være hysterisk heller..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tenker dette er ligamentsmerter. Er vertfall slikt de utarter seg hos meg :-)

Skrevet

Har også intense smerter til tider. Har hatt smerter til og fra gjennom hele svagerskapet. Er i uke 23 nå og følte det hadde lettet litt men i dag er jeg ustrekt på sofaen pga sterke ilende smerter som starter nede i lysken og sprer seg oppover. På høyre side. Skikkelig ekkelt. Spurte min jordmor i går om smertene og hun mente det var normalt for enkelte å ha det og at det er jo mye som strekkes og ting som kommer i klem. Hun sa at hvis smerten gir seg ved endret aktivitet/stilling så er det mest sannsynligvis ikke noe farlig :-)

Mest sannsynlig er det vel voksesmerter!

Skrevet

Tusen takk for svar damer :D Hadde vært lett for jordmor å si på kontroll istedet på å fokusere på tulleangsten som kommer på vinteren ;)

Det går som regel over når jeg flytter på meg eller reiser meg opp, men det er intenst i det jeg flytter meg, så jeg har mest lyst til å ikke flytte på noe. Håper det bedrer seg når magen har vokst litt til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...