Gå til innhold

Søvnmønster til baby på 6 dager

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på om det er tilfeldig at noen lurer varer i 5 timer, og noen i 1 time. Hun kan våkne og være sulten etter bare 40 minutter siden siste amming, og noen ganger sover hun som en stein, og jeg må vekke henne for å gi mat. Jm sa jeg skulle amme hver 3-4. time for å få fart på produksjonen, så må jo vekke henne. Kan ofte ta opptil en time å få henne til å gløtte med øynene, jeg er vel kanskje ikke "aggressiv" nok - men tenker at da må hun jo være skikkelig trett!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gi henne mat hver gang hun våkner. Den der 3-4 timers reglen er vel utdatert.

Skrevet

-4 timers regelen gis ofte til oss som har barn med lav fødselsvekt. De er ofte ikke så sugevillige, er mer trøtt og ikke så sterk å få i seg mat når de først spiser. Jeg fikk beskjed om vekke han og det var vanskelig, han var jo stakkars så trøtt. Da helsesøster hadde vært på hjemmebesøk og veid han fikk vi se at vektoppgangen var tilfredsstillende og da kunne vi begynne la han regulere det selv, når han sov og når han skulle ha mat. Vi hadde tidlig hjemmebesøk (1 uke etter hjemkomst). Hvis du synes det er lenge å vente til første kontroll kan du be om ekstra veiing på helsestasjonen. Er ikke meningen at du skal følge 3-4 timers regel i all tid, bare en periode vil jeg tro.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...