Gå til innhold

Jeg skal ikke ha ungene mine i jula, og jeg sliter...

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har jo vært vant til dette, men denne jula blir jeg helt alene... Ungene skal til faren, og jeg har ikke familie i nærheten.. Guttene skal være borte bare to dager, og jeg kan ikke akkurat reise 70 mil for å tilbringe to dager hos min mor, og jeg vil ikke trenge meg på noen her jeg bor. Jeg kjenner virkelig ikke noen jeg kan spørre om å være hos, for jeg har ikke bodd her så lenge. Jeg flytta hit for 4 mnd siden for å bo nærmere barnefar, og tenkte jeg skulle skape meg ett liv her for ungenes skyld, men nå er alt bare ensomt og trist... Eneste jeg kjenner er de jeg jobber sammen med, og har ingen nære venninner her enda. Blir fryktelig dette... Gruer meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva med en ny, nær og nyttig jul?

Frivillig på frelsesarmeen, "fattighuset". Du vil få en ny opplevelse av jul og det å trenge noen og det å være ensom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, så trist:(! Altså du kan få en fin jul i ditt eget selskap (det vet jeg av egen erfaring), men det må være trist å ikke ha noe valg.

Bor du i nord så er du hjertlig velkommen til å feire med oss her hos meg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, mamma er alenemor med tre mindreårige barn, så det blir både dyrt og vanskelig dette året.. Trøster meg med at neste år er det min tur til å ha barna, og da drar vi opp til familien alle sammen:)

Bor i vest, men tusen takk kjære deg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff, får helt vondt av deg. Jeg syns virkelig du skal ta deg tid/råd til å reise hjem i jula. INGEN skal sitte alene på julaften =(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes kanskje et eldrehjem i nærheten som har eldre som trenger litt selskap? Hvis jeg hadde følt meg så alene så tror jeg at jeg hadde forhørt meg. Sikkert noen eldre som er alene og føler det samme som deg, bare at de har voksne barn med egne familier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har vel en julefeiring for enslige i nærmeste by, iallfall, om de ikke har det i din bygd?

Ellers har jeg oppdaget at bensinstasjonen er et sted å treffe ensomme mennesker på julafta. Slår ikke feil at det er en mann med desperasjon i stemmen som står og snakker med den unge jenta bak disken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig greier jeg å underholde meg selv i to dager, jeg pakka jo og flytta 70 mil unna hjemstedet mitt for barnas beste, og jeg hadde jo ikke akkurat så mange kjente her. Det er ikke det det står på, men du forstår sikkert innerst inne at jeg syns det er trist å ikke feire jul sammen med barna mine, og at jeg ikke akkurat gleder meg til jul. Hva er det med deg??

Jeg har ikke sjans å reise hjem, men vurderer å reise i romjula, det er jo noe det også..!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha, ja kanskje jeg skal tilbringe jula på shell!:)) Ler XD

Jeg skal kontakte ett eldresenter i nabobygda, det var lurt! Tusen takk for tipset:) Jeg kan ta med meg hjemmebakst og godt humør!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare hyggelig, julebakst blir sikkert kjempegodt mottatt :)

(og skulle du føle deg ekstra juleglad så stopper du ihvertfall innom Shell og gir bort litt bakst:P)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er noen trøst så har jeg tilbringet flere julaftener alene enn sammen med noen, og jeg har overlevd hver gang :)

Hvorfor kan ikke ungene være hos faren sin mer enn to dager da? Vis de kan være der lenger så får du jo tid til å reise til din mor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg skal stikke innom shelldama med julebakst:) hehehe

Kjenner det ikke blir så ille likevel nå, jeg hadde bare en nedtur..:S

Faren til barna skal ikke være hjemme lenger enn fra lillejulaften til første juledag, han har bare perm fra jobben. Jeg bestiller flybilletter hjem til mor med en gang, så tar vi ei uke hos familien:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...