Gå til innhold

Hva er deres BMI? er dere tykke eller slanke?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

BMI har lite for seg da den ikke tar med muskelmasse. En sportutdøver kan ha en høy BMI og dermed bli klassifisert som overvektig selv om sportsutdøveren er slank, veltrent og har muskler.

Jeg veide 78kg., er 163cm, på slutten av svangerskapet og hadde en lett fødsel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

80 kg som ikke-gravid?

Jeg har en BMI på 22 og er uforskammet fornøyd med meg selv. Og ikke gravid. Fødselen min var for øvrig helt jævlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er høygravid nå, så ingen hensikt å måle BMI nå. ..:). Til vanlig har jeg en BMI på ca 21.

Du er overvektig, og har større risiko for komplikasjoner under fødsel, men du er jo ikke så feit at jeg vil tro at det dreier seg om stor risiko. Håper du slipper ks, da de største utfordringene for overvektige ligger der. Men hvor langt på vei er du? Det spiller jo selvfølgelig en rolle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19:05 her:

Jeg har hatt to forferdelige fødsler til tross for alt gnålet om hvor perfekt fødekropp jeg har. DEnne gangen blir det keisersnitt på meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja 80 kg og bare 12 uker på vei.

har hørt man ikke kan føde i vann hvis man ikke har normal BMI :(

Hilsen trådstarter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min BMI er på 19

Jeg har vært gjennom 3 vidt forskjellige fødsler, men alle hadde komplikasjoner, så ingen jeg kan kalle lette desverre.

Nå hadde nok ikke det noe med min vekt å gjøre, men de sier jo at overvektige kan lettere få komplikasjoner, men mye er jo også tilfeldig:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BMI på 26-27 utenom graviditet. Er smålubben, men de fleste vil nok se på meg som veldig normal, siden de ser meg med klær på. Hehe.

Har hatt to fullstendig normale fødsler til tross for overvekten. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg hadde bmi 28 ved starten av svangerskap. Nå var ikke fødslene det verste, men svangerskapene. Jeg hadde svangerskapsdiabetes i begge svangerskapene og sjansen for å få det øker som kjent med vekten.

Ved starten av andre svangerskap hadde jeg bmi 25 og kan med hånden på hjertet si at det var et enklere svangerskap for meg. Det trenger ikke nødvendigvis komme av at jeg veide mindre men at jeg ble medisinert bedre.

Jeg har hatt et keisersnitt og det så lite bra ut på den overvektige magen min, siden jeg fikk en megavalke som hang ned fra arret, på grunn av at jeg hadde litt ekstra hud på magen. Etter tre år og minus 20 kg viser dette heldigvis ikke lenger.

Sjansen for komplikasjoner øker nok med vekten og du er ikke alvorlig overvektig akkurat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BMI på 17. Jeg er 164 og 48 kg. Jeg ser ikke så tynn ut selv om jeg er lett, spiser normal og trener ikke regelmessig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bmi på 17. Fikk tettere oppfølging i svangerskapet pga. lav bmi. Ultralyd en gang i mnd. ca. Fødselen var uten komplikasjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en BMI på mellom 20 og 22 som regel. Mye muskler og lite pupp, så jeg ser lett skinny ut!

BMI på 28 er da ikke sykelig mye, men hvis du går inn for å miste noen kilo kommer du sikkert ikke til å ta skade av det ... BMI er forøvrig tøysetall. Se på helheten, ikke et tall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...