Metti er håpefull Skrevet 9. desember 2010 #1 Skrevet 9. desember 2010 Heisann Tenkte lage en trå for oss som temper. Tenkte det kunne være greit å hjelpe hverandre og tolke temper og ellers små prat... Eg har i dag begynt på dag 1 i 5 pp. Har hatt et opphold med å tempe i to mnd men starter opp igjen pga av at jeg skal begynne med utredning i mars. I tillegg hadde jeg 4 dager med pos el tester sist mnd var da veldig usikker på om jeg hadde hatt TR.
spirei2011ønskes<3 11pp Skrevet 9. desember 2010 #2 Skrevet 9. desember 2010 Jeg joiner bare jeg får temp måleren i posten! Bestilte fra billige-tester i dag, så kommer i morgen eller lørdag håper jeg!
Gjest Skrevet 10. desember 2010 #4 Skrevet 10. desember 2010 Her er jeg og her er grafen min http://www.fertilityfriend.com/home/323423 Med fare for å gjenta meg selv; Er i pp 4 etter pilleslutt. Begynte å tempe fordi syklusene mine har vært utstabile - 21, 23 og 46 dager, fikk vite at jeg har cyster på eggstokkene og at jeg med stor sannsynlighet ikke har hatt el noen av de tidligere pp'ene. Men nå ser det virkelig ut som om det har skjedd noe. Tempen har økt som bare det de siste dagene og med hele 0,05 grader begge de to siste morgenene. Er litt usikker på om jeg er 4 eller 6 Dpo pga den hule sirkelen på søndag. Da målte jeg 1 time for sent og viss jeg korrigerer ut i fra det som står på Pernille så begynner stigningen allerede lørdag. Da vil vi ikke ha truffet så godt med sex'en desverre, kun 2 dager før el og på selve el dagen. Så krysser fingrene for at det er mandag som er dagen, da blir det noe Heeelt annet. Med sex 2 dager før, 1 dag før, el. Dagen og 1 dag etter. Helgradering med andre ord. Årh! Krysser fingrene.
Metti er håpefull Skrevet 10. desember 2010 Forfatter #5 Skrevet 10. desember 2010 jeg tror du er 4 dpo som ff sier ... Du har en slow rice etter den dagen. her er min chart men er bare på cd 2. Eg pleide før å ha temper under 20 før el men de siste periodene har det faktisk vert litt over det men har jo fått el så regne me at det er i orden da... bekymre meg altfor lett eg http://www.fertilityfriend.com/home/3145ea
CI82 Skrevet 10. desember 2010 #6 Skrevet 10. desember 2010 Slenger meg på her jeg også Jeg bruker babycomp, men liker å putte inn temperaturene i FF også, så har jeg full oversikt. Jeg sluttet på p-piller i april, ble gravid i juni, SA i juli og så har jeg hatt mye kluss med syklusene etter det. Først 6 uker, så 9 uker (uten EL?) og nå sist hadde jeg 5 ukers syklus. Krysser fingrene for at det stabiliserer seg rundt 5 uker. Venter i spenning på EL denne helgen... http://www.fertilityfriend.com/home/30817b
spirei2011ønskes<3 11pp Skrevet 10. desember 2010 #7 Skrevet 10. desember 2010 Cl82: Hvor temper du..? syns det var fryktelig store hopp på charten din! Hehe Spør av ren nysgjerrighet, har ikke begynt å tempe selv enda.
Gjest Skrevet 10. desember 2010 #8 Skrevet 10. desember 2010 Jeg håper du har rett. Men som sagt, korrigeres søndagens temp etter det som står på pernille.no så begynner stigningen allerede lørdag. Og da har vi ikke truffet like godt med sex'en. Kun 2 dager før el og på selve dagen. Er jeg 4 Dpo derimot blir det noe heeeelt annet. Da blir det 2 dager før, 1 dag før, selve el dagen og 1 dag etter. Helgradering. Jaja. Er ikke noe å tenke på. Vi har kun hatt sex når vi har hatt lyst, umulig å skulle planlegge noe ekstra action når man ikke har anelse når el er eller om man i det hele tatt har det. Spiller det egentlig noen rolle hva tempene er da, så lenge man ser ett tydelig før og etter skille?! Tror ikke du trenger bekmre det for det Kjekt med flere grafer å følge med på. Skal prøve vennefunksjonen på FF. Kanskje jeg får det til denne gangen..
yummi with the tummy Skrevet 10. desember 2010 #9 Skrevet 10. desember 2010 Tror jeg skal henge meg på her, men lurer på om jeg kan begynne å tempe nå eller må jeg vente til neste TR ( er på min 3 dag med TR akkurat nå)
Gjest Skrevet 10. desember 2010 #10 Skrevet 10. desember 2010 Er vel bare å begynne. Jeg begynte ikke vel ikke 3 eller 4 dag heller. Er vel plenty tid nok til å se et mønster det Kom og bli med
yummi with the tummy Skrevet 10. desember 2010 #11 Skrevet 10. desember 2010 Da begynner jeg i morgen:) Setter kl på 07:00 i helgene også så det ikke blir feil med temp. Står opp vanligvis 0700 på hverdagene. Har drevet og tatt EL tester men det har aldri slått ut på meg, så tenkte jeg skulle sjekke tempen istedenfor:P
Metti er håpefull Skrevet 10. desember 2010 Forfatter #12 Skrevet 10. desember 2010 Kan være lurt å tempe da ja ... Det viktigste er at du har mange nok temper før EL slik at d klarer se en forskjell i tempene..
Gjest Skrevet 11. desember 2010 #13 Skrevet 11. desember 2010 Wow! Nytt kjempe hopp i dag- fra .74 til . 87!! Hvor lenge skal dette fortsette? Hadde aldri trodd det skulle bli så stor forskjell, men å så deilig med en tydelig graf Da har jeg vel hatt min første el. siden pilleslutten da *lykkelig* Håper bare så inderlig den var på cd 29 Blir spennende å se de neste dagene, den må jo flate ut etterhvert
Metti er håpefull Skrevet 11. desember 2010 Forfatter #14 Skrevet 11. desember 2010 Wow så kjekt smaug ; ))) krysse fingrene for deg eg måtte droppe å måle i dag eg sov så dårlig eller rettere sakt våknet flere ganger i løpet av natten.
CI82 Skrevet 11. desember 2010 #15 Skrevet 11. desember 2010 spirei2011? skjønner at du synes det er store hopp, hehe. Jeg måler i munnen. Jeg tror det som gjør at det er så store hopp er at jeg sover lenger i helgene og noen ganger har drukket kvelden før, da blir temperaturen ofte litt for høy. Pleier uansett å ha ganske jevne høye temperaturer etter EL, så jeg synes ikke det er så vanskelig å lese grafen når jeg ser på en hel syklus. En dag med hopp eller dipp skal ikke ha så stor betydning, selv om jeg gjerne skulle hatt jevnere temperaturer hele syklusen. Selv om det tydeligvis gir høyere temperatur å måle senere på dagen, står det i bruksanvisningen til babycomp at det ikke har noe å si hva klokken er så lenge man har fått mange nok timer søvn. Føler ikke at det stemmer helt, da. Men jeg er litt for glad i søvn til å sette på alarm kl. 7 i helgene. Redd for å ikke sovne igjen. Og så vil jeg ikke vekke samboeren min heller, hehe. Morsomt å følge flere tempere, det er bare å begynne
Gjest Skrevet 12. desember 2010 #16 Skrevet 12. desember 2010 Og nok en gang tuller DIB. Jeg får i hvertfall ikke se posten din, CI85.
Gjest Skrevet 12. desember 2010 #18 Skrevet 12. desember 2010 Duste DIB! Hmm... I dag er jeg kjempe sent i seng i forhold til vanlig. Lurer på om det kommer til å ha innvirkning på tempen. Får uansett sovet de timene jeg bør før tempealarmen går. Men så trøtt som jeg er nå spørs det om jeg kommer til å skjønne hva som skjer
Metti er håpefull Skrevet 12. desember 2010 Forfatter #19 Skrevet 12. desember 2010 I dag var tempen tilbake te normalen 36,15 yey !! Like ikkje når den går over 20 ... Koss gikk det med deg smaug gikk den enda mer opp eller ?
Gjest Skrevet 12. desember 2010 #20 Skrevet 12. desember 2010 Dippet litt igjen til 36.71 (fra 36.89?). Men fortsatt waaaay over cl. FF laget en hul sirkel, kanskje fordi jeg krysset av på sleepdeprived. Men vet ike helt om det jeg skal ha den krysset av. Var riktognok i seng ørten timer senere en vanlig men sov som en stein i hvert fall 3 timer før jeg målte.. Blir spennende å se i morgen. Hihi. Synes det er like gøy hver morgen å måle og se hva tempen er Kjekt at tempen din er tilbake til normalen da. Stabilitet er ikke så dumt allikevel har jeg lært nå i det siste
Metti er håpefull Skrevet 12. desember 2010 Forfatter #21 Skrevet 12. desember 2010 helt vanlig at den går opp og ned så du har nok fått nok søvn : ) Kan ikkje tro noe annet enn at du har hatt EL eg alså
Gjest Skrevet 12. desember 2010 #22 Skrevet 12. desember 2010 Jepp. Også er det vel også veldig vanlig med en dipp rundt nå, "østrogenbølgen" eller hva det nå var. Mener den kommer en liten uke etter el og 6 dpo er vel akkurat en liten uke Er rimelig trygg at jeg har hatt el ja. Kan ikke skjønne noe annet sånn som temperaturen har økt Skal bli interessangt å se når TR kommer.
yummi with the tummy Skrevet 12. desember 2010 #23 Skrevet 12. desember 2010 Hvor mye pleier dere å ligge i temp når dere har EL??
Metti er håpefull Skrevet 12. desember 2010 Forfatter #24 Skrevet 12. desember 2010 Før EL ligger jeg mellom 35.80 og 36.25 etter EL ligger eg mellom 36,30 og 36.80
Metti er håpefull Skrevet 13. desember 2010 Forfatter #25 Skrevet 13. desember 2010 ser ikkje innlegget CI82..forresten er du 82 modell det er eg og .. Har du barn fra før??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå