♥Spirevipp♥ Skrevet 9. desember 2010 #1 Skrevet 9. desember 2010 ...de ville ikke ta blodprøver eller gi meg graviditetskortet før jeg var i uke 12??? Synes det er så rart, hadde det allerede i uke 8 med lillegutt! Regner med at jeg selv må bestille timen min? Siden legen ikke sa noe om det heller!
dollypopp *tvillinggravid* Skrevet 9. desember 2010 #2 Skrevet 9. desember 2010 Her sier de også første svangerskapskontroll i uke 12. Man har vel egentlig ikke behov for kontroll noe før. Jeg tenker ikke å bestille før hvertfall. tror det er helt vanlig. Du må nok bestille time selv ja. Sikkert lurt å gjøre det før jul, her må man vente noen uker på time hvertfall.
økln Skrevet 9. desember 2010 #3 Skrevet 9. desember 2010 jeg bestilte meg time i uke 8.. Sa ikke hva det gjaldt når jeg bestilte.. Så når jeg kom dit til legen, så hun bare dumt på meg og sa at det ikke var vits i å komme tilbake før uke 12... Følte meg litt dum da ja Så jeg skal når jeg er 12 + 2. Har heldigvis allerede vært på privat ul, så jeg vet at alt er bra
MaybeBaby *12.08.11* Skrevet 9. desember 2010 #4 Skrevet 9. desember 2010 Hei, jobber på en sånn type lab der gravideprøvene sendes inn. Første blodprøver er mellom uke 12- 16. Dette fordi at evt antistoffer dannes etter u. 12. Er du rhesus negativ skal det taes kontrollprøver i uke 32 og så uke 36. Rh + så holder det med de første prøvene, om man ikke har antistoffer da! Håper dette var litt oppklarende :-) Selv er jeg bare i uke 5. Tida går så sakte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå