Gå til innhold

Kinesisk fødselskalender...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer jeg.... Hvis man skal se hva denne kalenderen "spår", er det alderen når barnet blir unnfanget eller når barnet blir født som man går ut ifra på den lista der alder står?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alder ved unnfangelse!

Skrevet

Det er morens alder ved termin, det er i allefall det jeg har lest på de kinesiske fødselskalenderne jeg har sett;)

Skrevet

Hm da fikk jeg to forskjellige svar...

Skrevet

Les det jeg har skrevet inne på Juniklubben,og les det som står over kalenderen før du sjekker kjønn ;)

Skrevet

Den stemmer i hvert fall ikke for meg.. i følge den skal jeg få gutt, men det var ganske tydelig på ultralyden at vi får en jente..

Skrevet

Spørs jo helt på hvilken kalender du kikker på..?

Chinagold, babyverden eller BIM?

Skrevet

Spørs jo helt på hvilken kalender du kikker på..?

Chinagold, babyverden eller BIM?

Skrevet

Det er IKKE mors alder ved termin, men ved unnfangelse som man skal gå ut ifra når man ser på det kinesiske fødselskartet!

" Bruksanvisning: Finn alderen din da barnet ble unnfanget på den loddrette linjen og måneden unnfangelsen fant sted på den horisontale. Der linjene møtes finner du barnets kjønn. Husk at unnfangelsen finner sted to uker før forventet menstruasjon, eller når det regnes du er to uker på vei i svangerskapet. "

Se babyverden.no for mer info.

http://www.babyverden.no/Gravid/Gutt-eller-jente/Kinesisk-fodselskart/

Skrevet

Alder ved unnfangelsen sier jente og alder ved termin sier gutt. Så da er det enten eller da :-p

Skrevet

Det står jo bruksanvisning over hvert fødselskart, på babyverden sitt er det alder ved unnfangelsen.

Hos meg blir det jente uansett hva jeg prøver (er 32 år), er usikker på om unnfangelsen skjedde i september eller oktober. Men jeg tror det er gutt! :-)

Denne er også litt morsom:

http://mammanett.no/gravid/gutt_eller_jente

Hmm... den sier også jente! Hadde vært gøy det, men har en av hver fra før, så det er ikke så viktig.

Skrevet

Den på babyverden stemmer på en prikk på meg ihvertfall :)

For her blir det gutt :) <3<3

Skrevet

jeg ler meg ihjel!!! Er visst fryktelig dårlig på å lese bruksanvisninger, så jeg har regnet ut fra alder ved termin og begge kom ut feil. Da jeg nå endret til alder ved unnfangelse stemte begge. Venter nr tre nå. Svangerskapet er veldig ulikt de to første som ble gutter. En jeg vet av kjente på pulsen min på begge hender samtidig (noe han hadde lært av kinesisk astrolog eller noe) og var veldig klar på at det ble jente, det kinesiske fødselskartet sier jente og alle rundt meg sier jente. I tillegg tok jeg den testen ovenfor her og den sier jente. Jeg har på følelsen at det blir gutt, men det er vel fordi jeg er omgitt av gutter. Skal på ultralyd på fredag, så det blir spennende. Storesønn på 4,5 er overbevist om at det blir jente :) Jaja vi får se vi får se...

Skrevet

Babyverdens kinesiske fødselskalender har stemt på begge guttene mine, så sier den jente... Blir spennende å se på ul i januar! ;)

Skrevet

Ehhh.....sjekket akkurat 4 forskjellige kinesiske fødselskalendere.

Alle stemmer på mitt barn nr 1 som er gutt <3

Men nå sjekket jeg da altså 4 forskjellige, to sier gutt og to sier jente?

Er det mulig å bli mer forvirret...? hehe

jordmor trodde nemlig at hun kanskje så en gutt på ultralyd men var ikke sikker for h*n ville ikke spre beina....

Skrevet

Har sjekket den på babyverden og den stemmer ihvertfall ikke for meg. I følge den skulle jenta mi på 2,5 år vært gutt, og den lille i magen er i følge den jente og ul sa tydelig gutt. Så på meg viser den motsatt.

Skrevet

Jeg har testet tre forskjellige kart, og alle stemte sist gang, og alle stemmer nå :))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...