bitthen Skrevet 9. desember 2010 #1 Skrevet 9. desember 2010 Han er ikke forstoppet heller... Det tar bare noen dager, men nå går det på 4. dagen, og nå synes jeg det begynner drøye i lengste laget. Virker ikke som han plages eller noe, men er dette særlig normalt da? Sist gang han bæsja var søndag og mandag, først litt, så maaaassse... Bør jeg ta opp dette med helsesøster? Noen som har bebiser som er likedan? Da jeg ammet kunne det gå opptil 2 uker :S
mamman til to gutter Skrevet 9. desember 2010 #2 Skrevet 9. desember 2010 Det kommer an på hvor mye mat han får. Hvis dere fortsatt er i tilvenningsfasen med mat, så er det helt normalt, har han fått mat lenge og får mye fast føde om dagen, så burde du gjøre noe for at det skal komme hver dag. Pass på å få i han nok væske og gi feks sviskemos ved siden av.
bitthen Skrevet 9. desember 2010 Forfatter #3 Skrevet 9. desember 2010 Han får pupp til frokost, Fruitbreak med puppemelk midt på dagen og 1/3 porsjon med Holle Hirsegrøt til kvelds. Med MASSE sviskepurè og litt fruitbreak i. Han fikk litt grøt til frokost i dag, men da fikk han Hipp, for jeg gidder ikke pumpe mm til Hirsegrøten til frokost og. Han har 3 puppempåltider i tillegg på dagen, samt 2 på natten. Får sviskesaft til grøten av og til. Han har fått mat i 2 uker nå.... Vet ikke hva jeg skal gjøre, han er jo ikke forstoppet og det virker ikke som det er "klart" før det kommer
Gjest JuniGull10 og mange drømmer... Skrevet 10. desember 2010 #4 Skrevet 10. desember 2010 Men virker han blid og fornøyd da? Det virkes ikke som at han plages liksom? Jeg tror det beste er å høre med helsesøster jeg, da det er de som har mest faglig kunnskap og som vet når man kanskje burde gjøre noe. Jeg har nemlig 2 tantebarn som var avhengig av Dufalak (vet ikke hvordan det skrives..) lenge. Søsteren min ble også anbefalt å blande inn litt maltestrakt i grøten, har du forsøkt det? Min har fått formiddagsgrøt i en uke nå. På onsdag var det den første dagen uten bæsj (han bruker å bæsje hver dag), men i går kom alt! Og selvfølgelig da jeg testet ut en av billigbleiene... Den pakka gir jeg videre for å si det sånn, han var brun opp over hele ryggen!! Hehe.. Ikke morsomt det heller! ;-)
LittLykkelig Skrevet 10. desember 2010 #5 Skrevet 10. desember 2010 Tror det er helt normalt Bitthen.. Min begynte så smått med fast føde da han ble 4 mnd og har jobbet seg opp til 4 måltider daglig med fast føde. På 2 mnd har han gått fra å bæsje en gang i uka til 2-3 ganger daglig.. Begynte med middagsglass for 2 uker siden og da begynte det å komme daglig. Virket som det fikk fart på sakene (grøt kan jo gjøre dem litt treige i magen..) og lufta kommer lettere med middagsglassene. Så så lenge ikke ungen din ser ut til å ha ubehag, så er det bare å kjøre på med sviskemos og heller nyte at han ikke bæsjer så ofte
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå