Gå til innhold

Bekymret!

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg vil fortelle historien min og så håper jeg noen har noen erfaringer å dele eller noen trøstende ord.

Jeg er 20 år, og sluttet på ppiller etter å ha gått på piller i rundt 1,5 år.

Sluttet på pillene for et par måneder siden.

Har brukt kondomer siden da, men har nok vært litt uforsiktig.

Så ventet jeg på mensen da, men synes ikke det var så rart at den kom så sent, for tenkte at det sikkert var pilleslutten som gjorde det.

Så, etter mange mange uker, kom det brun utflod. OK, tenkte jeg.

Pleier ikke å ha brun utflod før mensen, men tenkte det var sikkert pillene som hadde gjort kroppen litt rar.

Hadde brun utflod i 4-5 dager før jeg fikk frisk blødning.

Og oi som jeg blødde! Mye mer enn vanlig mensen, og jeg tenkte igjen at det var pga pilleslutt.

Jeg blødde og blødde, det kom ut masse klumper.

Begynte å bli bekymret pga klumpene. Tenkte at jeg hadde en sykdom eller noe.

Så da blødningene avtok litt, tok jeg en gravitest for å utelukke SA.

Jeg forventet at den skulle være negativ (siden jeg ikke hadde merket noe eller spydd eller noe), men den var positiv! Fikk meg et sjokk, og ringte legen og bestilte en time.

Dro til legen og tok en tidlig UL og en gravitest der også.

Den var positiv, og legen så den lille på tidlig UL.

Jeg var ca 6 uker på vei, mente han.

Han kunne ikke se noen hjerteslag eller noe, men han sa det sikkert var for tidlig. Og han sa det skulle gå så bra så.

Og jeg skulle ringe hvis jeg blødde mer. Det har jeg ikke gjort, men har hatt lysebrun utflod. Ikke noe idag, men bittelitt i går og sånn.

Han så det var litt blod i livmora, så det er nok det som kom ut.

Da jeg hadde de kraftige blødningene, hadde jeg litt mensensmerter, men ikke noen kraftige smerter.

Og nå er jeg så utrolig bekymret.

Da jeg så den lille på UL, fikk jeg etterhvert litt følelser og lyst til at den skulle vokse frem.

Selvom det ikke passer perfekt å få baby, så vil jeg ikke miste heller.

Men hva tror dere om dette?

Går det an å blø så mye og at den fortsatt lever?

Hva er sjansene?

Er så nervøs og stresset, og klarer nesten ikke å roe meg ned.

Tenker på det støtt og stadig, og er veldig bekymret både med tanke på å miste og utskrapning.

Håper på noen hyggelige svar.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142658192-bekymret/
Del på andre sider

Fortsetter under...

På meg så høres det akkurat ut sånn som venninna mi hadde det. Hun ble fortalt at hun mest sannsynlig hadde mistet en "tvilling".

Jeg har hatt 2 SA og det er akkurat sånn som du beskriver det. Hadde også småblødninger i uke 5 og 6 nå, men det var kun når jeg tørket meg og etterhvert bare litt brunaktig utflod. Ingen smerter, og jeg er fortsatt gravid!

Min gynokolog sier at det er ganske normalt å ha småblødninger i begynnelsen av et svangerskap. Så lenge du ikke blør masse og med sterker smerter kan du roe deg helt ned.

Hvis du fortsatt er egnstelig anbefaler jeg deg å dra på privat UL å få en gynokologisk ultralyd, det gjorde jeg og er blitt mye mer avslappet til det hele!

Lykke til videre!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142658192-bekymret/#findComment-142658417
Del på andre sider

Ja det er normalt å ha småblødninger, men mengen man blør har ikke noe å si for om det går bra eller ikke. Mange sier de blødde masse da de mistet, men dette trenger ikke å vær tilfelle. Jeg blødde like lite som en vanlig mens, og hadde litt mensmurringer, ikke noe særlig klumper. Men i mitt tilfelle var dette en SA. Det er så forskjellig fra person til person. Er du fortsatt bekymret, er det bare å gå til legen De kan måle om hcg stiger over noen få dager, så har du et raskt svar, og slipper å gå å bekymer deg unødig. Lykke til, håper spiren din holder seg der de neste 8 mnd! :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142658192-bekymret/#findComment-142660329
Del på andre sider

Takk for svar begge to :)

Skal til legen på mandag.

Har tatt en blodprøve, og skal ta en ny for å se om verdiene har steget.

Forhåpentligvis har de det, og forhåpentligvis har den lille vokst og er i live.

Har ikke hatt noen flere blødninger eller noenting.

Er litt småkvalm, oppblåst og veldig trøtt og sliten, men det kan være at det henger igjen.

Har ikke hatt vondt i magen, ingen murringer som jeg har kjent.

Skal bort i helga, men skal oppdatere her etter jeg har vært hos legen.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142658192-bekymret/#findComment-142661528
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...