Gå til innhold

Hva skal til for å få keisersnitt???

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har vært syk i flere uker, ikke sovet om nettene, bihulebetennelse, sår hals, slim som hostes opp, men nei, jeg får ikke keisernitt..

Hyperventilerer om nettene for jeg er så redd for at jeg ikke skal klare fødselen...går på pencilin nå, men den hjelper ikke gjør meg bare kvalm og trøtt..Har ligget flere netter våken..helt utmatta..

Jeg bad om keisersnitt, men nei.. det kunne bli komplikasjoner i såret siden jeg hostet o.l.

Jeg er helt fortvilet ...bare gråter hele dagen...før ungen er ute...Dette kommer til å gå til h... når ungen er født,...helt ødelagt..

Hvorfor får andre keisersnitt???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fikk ikke innvilget keisersnitt da jeg hadde hjertesvikt engang. Det ble katastrofesnitt under fødsel siden hjertet mitt stanset, men jeg har ikke inntrykk av at det er lett å få innvilget keisersnitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk innvilga keisersnitt, da jeg hadde morkakesvikt, og babyen fikk vekstproblemer i tredje trimester. Fikk ikke sett barnet mitt før 22 timer etter fødsel. Da berneklinikken og kvinneklinikken er i ulike deler av sykehuset her i Bergen. Svært lite gøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes ikke det er noen god grunn til å få keisersnitt fordi om man er syk.. Det er jo ingen risiko for din del. JEg fødte for 3 år siden, dønn sliten fordi jeg ikke hadde sovet på 3 dager. Fødselen tok 17 timer og jeg fikk en 3b rift som gikk gjennom noe av endetarmen men ikke slimhinnen og mistet 2,5 liter blod og havnet i narkose på operasjonssalen. Så jeg får velge, og skal ta keisersnitt.

MOrkakesvikt og sånne medisinske årsaker synes jeg er veldig gode grunner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til deg som fikk hjertesvikt! Var det svangerskapsrelatert? Jeg fikk nemlig hertesvikt jeg også. Dersom du har lyst til å sende meg en pm, så gjør gjerne det. Er ikke så mange av oss. (Og takk for det :-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kira er rød på nesen ♥

Jeg fikk innvilget keisersnitt fordi barnet mitt lå i tverrleie. Da er det dessverre ingen annen måte å få det ut på!

Jeg skjønner at det ikke er noe morsomt for deg nå, men tror dessverre ingen får innvilget ks pga bilhulebetennelse og hoste. Tror det også er veldig vanlig å være utslitt før barnet kommer, pga ting som dårlig søvn, krampe i beina, sure oppstøt osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hosting og luftveisinfeksjoner er gode grunner for IKKE å ta ks med mindre man absolutt må av (andre) medisinske grunner. Det vil gjøre *grisevondt* å hoste etterpå. Selve inngrepet blir mer risikofylt, spesielt om det skulle bli nødvendig med narkose (noe det blir av og til også ved planlagte snitt, hvis spinalen ikke fungerer som den skal).

Ks er ikke en enkel løsning, og i alle fall ikke ved bihulebetennelse, hoste etc!!! Å føde vaginalt er normalt sett en mye mindre belastning for kroppen!

Hvorfor jeg fikk ks? Barnet satt bom fast langt oppe i bekkenet (viste seg å være for smalt), til tross for full åpning i mange timer og flere timers pressing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...