Anonym bruker Skrevet 9. desember 2010 #1 Del Skrevet 9. desember 2010 Fom den 26.11 gikk min samboer ut i farspermisjon. Iom at de fleste har fått foreldrepenger og utbetalingen hans ikke engang hadde blitt registrert på nav sine "selvbetjeningssider", så ringte han det lokale NAV kontoret bare for å forsikre seg om at alt var ok. Der fikk han til svar av ei frekk dame at det ikke var registrert noe søknad på at han skulle ta ut fedrekvoten ..Han sa pent til damen at vi hadde fyllt ut skjemat fra punkt til prikke og at det var levert..Nei hun mente plent at noe skjema var ikke levert, og vi måtte passe på å gjøre ting ordentlig. Skulle han ha noe mulighet for å få pengene måtte det søkes på nytt Det er jo bare helt håpløst, jeg fylte selv ut søknaden vet godt at det ble gjort korrekt. samt at alt ble levert. Og det som gjør situasjonen enda mere håpløs er at det går utover julen, jeg skal være i ubetalt permisjon frem til mars så jeg har ingen inntekt annet enn barnetrygden denne mnd(som forsåvidt går til ungene) og nå får jo sikkert ikke sambo noe før jul..:( Tenkte jeg skulle ringe igjen i morgen for dette finner jeg meg rett og slett ikke i. Vi skal ikke lide pga at noen andre har gjort en feil..Håper jeg bare klarer å holde meg fattet..For jeg er flyyy forbannet nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2010 #2 Del Skrevet 9. desember 2010 Dritt det der da! Håper det ordner seg. Jobber i nav selv, og passer på å få dokumentert at ting er levert ja. Snart blir alt elektronisk heldigvis, og da får man kvitt på epost tror jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2010 #3 Del Skrevet 9. desember 2010 Vel, du kan takke deg selv for rotet når du ikke har iq nok til å be om kvittering for hvert minste lille ark du leverer inn personlig i en hvilken som helst nav-skranke. Har bestandig krevd kvittering, selv hos saksbehandlere, og bestandig fått det jeg har krav på kjapt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2010 #4 Del Skrevet 9. desember 2010 Så kan du tenke deg hvordan det er for oss som må forholde oss til denne institusjonen jevnlig..... Jeg trodde jeg med over 6 års høyere utdanning, hvorav flere år rettet mot offentlig saksbehandling og system burde være rustet til å klare å håndtere systemet, men jeg sliter også (mager trøst, men kanskje litt trøst til alle dere som også stanger hodet i veggen) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå