Gå til innhold

ikke kontroll i uke 39??

Anbefalte innlegg

Skrevet

det er nå 14 dager til termin 23 desember, og forrige gang jeg var hos legen (går annenhver gang til lege og jordmor..) sa legen at jeg kunne godt gå til jordmor de siste kontrollene. Så var jeg da hos jordmor nå på tirsdag da jeg var 38 uker på vei, og hun hadde ikke noe ledig time til meg før 22 desember! så da sa hu jeg måtte ringe legen å få time der neste uke. ringte idag og de hadde ikke ledig time før 20 desember! jeg prøvde å forklare i tlf til kontordama at jeg burde vel ha en kontroll neste uke? men hun kunne ikke gi meg noe før den 20... ble bare helt paff i tlf og begynte nesten å gråte så jeg sa bare ok..

Hva skal jeg gjøre? ringe å si jeg må ha en time eller skal jeg bare dra innom en dag og be dem sjekke urin og ta blodprøve (som jordmor ville at jeg skulle ta neste gang hos legen..) jeg må jo ikke inn til legen for å gjøre dette... eller skal jeg ringe dem å spørre om det er greit jeg bare kommer innom?? og dem får jo ikke sjekket åssen ungen ligger heller, han ligger med hode ned nå, men har ikke festet seg, og jordmor ba meg følge med på om han snudde seg.... men hva om han gjør det og jeg ikke blir sjekket og han f.eks ligger seg i seteleie? og om fødselene starter før jeg skal til legen den 20.?

Sorry sikkert rare spørsmål, er vel bare jeg som er litt overfølsom og bekymrer meg unødvendig..... men følte meg plutselig litt lite ivaretatt her!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her er det ikke vanlig med kontroll i uke 39. Det er kontroller hver 4 uke frem til uke 36, og deretter i uke 38, 40 og 41. Det er jo sikkert variasjoner fra sted til sted, men her er det som sagt kun fra termindato man får kontroll hver uke.

Håper det ordner seg for deg og at du får kontroll hvis du trenger det. :) Lykke til. :)

Skrevet

Ingen kontroll i uke 39 her heller. Var på kontroll nå i uke 38 og neste kontroll ble satt til uke 40 på termindato.

Skrevet

Hei!

jeg reagerte også på dette og fikk sjekk hos legen min den uka :) bare å ringe å spørre om du kan få det =)

Skrevet

her er det kontroll hver uke fra uke 38 frem til fødsel...

Skrevet

Legen min ville også ha kontroll hver uke fra uke 37. Må jo kunne gå ann å få sjekket en urin prøve hvertfall. Greit å sjekke at alt er bra med urin prøva sånn på slutten hvertfall.. Det må de jo kunne ta seg tid til. Er nok en del forskjellig praksis rundt omkring ja.

Skrevet

takk for svar! det er nok ikke heelt krise siden de praktiserer så forskjellig rundt omkring... (*puh!*) men jeg tar hvertfall en tur innom legekontoret neste uke med en urinprøve og sjekker den, og sier det som det er, så får dem avgjøre om dem vil ta en HB også siden jordmor gjerne ville det (og skrev en lapp til legen på helsekortet mitt). da vet jeg hvertfall at alt er bra fram til kontroll igjen uka etter.....

det var hvertfall godt å få lufta ut frustrasjonen min her og få noen svar på at det er litt forskjellig rundt omkring...:) det ordner seg nok :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...