LiMette og lillegutt Skrevet 9. desember 2010 #1 Skrevet 9. desember 2010 Har en liten gutt på 4 uker, og nesten hele tiden har han sovet økter på 5-30 minutter på dagtid. Som oftest våkner han etter ca. 10 minutter. Han ligger i vogge i stua om dagen, men opplever ofte at han sover noen minutter lenger hvis jeg har han ved siden av meg i sofaen eller på fanget. Om natta sover han i seng på vårt soverom, sover da 3 timer i strekk før han vil ha mat. Det er jo koselig at han er våken, men det blir jo kav umulig å få gjort noe...Tar han med meg på badet når jeg skal dusje, for er redd han våkner og blir liggende å gråte de få minuttene jeg er borte. Men det verste er alle som ikke skjønner hvorfor jeg er trøtt. Jeg må jo bare legge meg nedpå når babyen sover på dagtid, kan du skjønne. Jeg har ikke sovet mer enn 2 timer i strekk på over et halvt år siden jeg hadde kraftig bekkenløsning og svangerskapskløe når jeg gikk gravid. Kjenner det begynner å ta på. Min kjære og jeg bytter jo på å stå opp om natta i helgene, (gått over til kun flaske nå) men jeg våkner når de står opp likevel. Så er det jo ukene som er lengst. Tar meg selv i å telle dagene til helga, for da vet jeg at jeg kanskje får noen minutter ekstra søvn. Flere med barn som bare sover noen minutter av gangen på dagtid? Har dere tips?
Lykkeli & gla ♥ jentene mine♥ Skrevet 9. desember 2010 #2 Skrevet 9. desember 2010 Lilleloppa mi våkner som regel etter en liten halvtime hvis hun ligger for seg selv i bagen sin, men hvis jeg putter henne i bæresjalet kan hun sove i flere timer, samtidig som jeg har armene fri og kan gjøre andre ting! Genialt rett og slett, og veldig koselig=) http://lotusbarn.no/butikk/index.php?main_page=index&cPath=332
LiMette og lillegutt Skrevet 9. desember 2010 Forfatter #3 Skrevet 9. desember 2010 Takk for tips! Ser jo veldig kjekt ut, får både mye nærkontakt med babyen pluss at man faktisk har armer fri til å henge opp klesvasken osv. Man risikerer vel ikke at de blir "avhengig" av å bli båret for å sove når de er så små uansett? Når vil det eventuelt bli et problem?
lillespire08+10 Skrevet 9. desember 2010 #4 Skrevet 9. desember 2010 Hva med å legge han i vogna på et kjølig rom?
LiMette og lillegutt Skrevet 9. desember 2010 Forfatter #5 Skrevet 9. desember 2010 Har jeg ikke tenkt på, det skal jeg prøve!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå