Gå til innhold

Kan en håpe på tvillinger?? ;-)

Anbefalte innlegg

Etter nye blødninger siste dagene klarte jeg ikke å holde meg unna og dro inn til veldig tidlig UL i dag tidlig. Han fant to fosterhuler og to plommesekker. I tilknytning til den ene var det et helt tydelig fosterekko, og med godvilje synes vi at vi så et bitte-bitte lite hjerte som slo :) Den andre plommesekken var litt mer utydelig, og ikke noe helt tydelig fosterekko så gyn sa det var vanskelig å si. Han mente at det kunne gå begge veier, men at muligheten for tor at begge utviklet seg absolutt var til stede. Ang blødningene kunne han ikke si annet enn at de ser ut som de kommer fra livmorhulen, men at alt så lukket og fint ut. Ikke noen umiddelbar fare for noe som helst galt mente han! :o) Så da er det bare å krysse fingrene og ruge videre! Neste UL er på tirsdag...og DA håper jeg å se sterkere hjerteaktivitet!!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142657897-kan-en-h%C3%A5pe-p%C3%A5-tvillinger/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Ja, veldig spennende dager dette! Formen er egentlig ikke så værst. Litt småuggen/kvalm hele tiden, men ikke værre enn at jeg klarer hverdagen. Ømme, store pupper, og litt småmurringer i magen, men de har blitt svakere?! Ellers sliter jeg vel mest med bivirkning av utrogesten i form av søvnløshet. Etter at jeg begynte å svelge dem sover jeg lite og veldig dårlig. Men, jeg klager ikke!!! Alle symptomer tas imot med takk! Du da? Er du i fin form? Grugleder meg veldig til tirsdag!

Klem ;))

Hallo

Etter at jeg blødde forrige helg, så går jeg rund og synser og sanser for å skjenne etter liv. Kvalmen kommer og går, av og til svimmel, ikke særlig stikkinger i magen, men ømme og store bryster. Begynner å få mer og mer ubehag i bekkenet, hadde kjempe bekkenløsning 18 år siden da jeg gikk gravid. Ellers er jeg svimeaktig trett, denne uka sov jeg både lunsj og middag. Men jeg har det går bra.

Så rart og skjedelig med søvnløshet. Jeg tar 3x2 utrogesten men som sagt er jeg veldig trøtt. Er det en bivirkning, har du snakket med klinikken om det? Tror du det er ufarlig å drikke ”godnatt” te, kanskje det ville hjelpe?

Ønsker deg (og meg selv) en god og superraskt overstått helg :D

Hei Andy :-)

Da er UL overstått, og jeg har fått sett to bitte små bankende hjerter :) for en følelse!! Gled deg til i morgen!! Tenk at vi skal ha tvillinger?!?! Ganske uvirkelig :) Flytter vi over til gravid i moden alder? Håper vi følger hverandre videre...

Lykke til i morgen klem :)

Annonse

Oj, oj så morsomme nyheter her på denne linken! Gratulerer med vel overstått ultralyd og bankende hjerter! Det er helt super dupert fantastisk dere har lykkes og med tvillinger til og med!

Kos dere videre dere skjønne damer med bankende hjerter. For en glede det skal være å følge dere fremover.

Hundre klemmer til fordeling

Tusen takk for lykkeønskninger :-)) Det er virkelig helt utrolig etter så mange forsøk - og så mange år! Jeg trodde egentlig jeg skulle klare å slappe av litt etter at vi hadde sett de to små bankende hjertene, men så lenge en har Internett så finner en nye ting å bekymre seg for hele tiden.... :-/ Gynokologen sa at fosterene var 4 dager mindre enn forventet utifra befruktningstid - og etter å ha googlet det skaper det jo hodebry...MEN, all fornuft tilsier jo at dette har store muligheter til å gå bra, så jeg må prøve å legge fra jeg data'n en stund tror jeg! Ny UL 22 desember, så krysser fingrene videre her :-)

Venter spendt på oppdatering fra Andy jeg også nå...

Klem til dere alle :-)

Hei mumrikken og den søte heiagjengen

Da er UL overstått her og. Jeg er kjempe glad med et liten forbehold. Vi så to plommesekker som har vokst utrolig mye siden sist. I den ene så vi en bittelitte greie flimre, det var hjerte. Den andre har gjemt seg godt bak så det var ganske utydelig, men var der. Gyn sa at det ser bra ut, men kunne ikke bevise for oss og vi måtte bare ta det med ro og vente. Det var jo fantastisk beskjed, men nervepirrende venting til neste uke. Jeg skal nemlig til UL igjen den 22. des, jeg også :D

Enig med deg mumrikken at vi må holde oss litt bort fra dataen, for det er så mye rart man kan lese og bekymre seg for.

Da kan vi forsiktig flytte oss over på ”gravid i moden alder” og ”tvillinger og flerlinger”.

Ønsker lykke til og krysser alle fingrene :D

Fantastisk Andy :) Tror du bare kan slappe av og nyte det du også. Det er jo tross alt så tidlig at det kan være veldig vanskelig både å se og måle ting på dette stadiet. Slik at jeg ikke tror at vi skal bekymre oss hverken for størrelser eller at de ligger litt i skjul :-/ Dette går veien for oss begge tror jeg!!!

Heier på deg også m240! Neste gang er det din tur!

Klemmer

Så gøy at du endelig fikk bekreftet at det er to bankende hjerter der inne :) Det er bare fantastisk!! Trodde hele tiden at du hadde to der inne :)

På ultralyd 6+4 ble mine små målt til å være 4 dager "yngre", noe som vi visste var feil, men gynekologen sa det var vanskelig å måle helt nøyaktig så tidlig.

På ul 8+6 ble de målt til å være nøyaktig 8+6 :) Så da stemte ul-terminen med det vi allerede visste.

Lykke til, vi skal også på UL den 22. desember :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...