Mariellem Skrevet 9. desember 2010 #1 Skrevet 9. desember 2010 Går det greit? Har termin i slutten av juni og vil så gjerne at storebroren på 3 skal få oppleve dyreparken og kaptein sabeltann i sommer. Men da vil babyen være maks en måned gammel. Vil det gå greit tror dere? Eller er det alt for tidlig å reise på ferie?
mamman til to gutter Skrevet 9. desember 2010 #2 Skrevet 9. desember 2010 Jeg ville ikke hatt store planer om sommeren hvis jeg også hadde termin da. Du aner jo ikke om du vil føde før termin eller i verstefall 2uker over termin. Du vet ikke om du vil være i form etter fødselen, om ammingen fungerer greit, om babyen sover om natta osv osv osv. Hvis barnet blir født litt før eller til termin og er 1mnd+ når dere reiser og i tillegg amming fungerer helt fint, formen din er bra og babyen sover, så vil det nok fungere greit. Jeg hadde gått for få planer denne sommeren og planlagt ting etterhvert som jeg så hvordan tingene går. Dyreparken og kaptein sabeltann vil være der det året han blir 4år også:-)
Cornelianelia Skrevet 9. desember 2010 #3 Skrevet 9. desember 2010 Det kan gå helt fint å reise på ferie med en så liten baby, men jeg ville nok ikke planlagt det. Ta det heller som det kommer, og reis hvis dere orker. Du kan risikere å få en baby med kolikk, og da har du neppe lyst til å dra avgårde. Eller du kan få en sove-engel som det er enkelt å ta med seg overalt. Når de er så små, så sover de jo normalt mye, og da er de jo ikke så vanskelig å ha med seg. Men du vet jo ikke når du føder, og heller ikke hvordan formen din er etterpå. Ikke lurt å stresse og slite seg ut for mye rett etter fødsel.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå