Anonym bruker Skrevet 9. desember 2010 #1 Del Skrevet 9. desember 2010 Sånn har det vært lenge nå. Når jeg kommer hjem fra jobb lander jeg ofte på sofaen med en gang og blir der det meste av kvelden. Orker ikke gjøre noe. Resultatet er et rotete hus. I helgen er det full fart med julebord og div. andre selskapeligheter jeg ikke kommer unna. Det siste 1/2 året har det vært mye negativt som har skjedd rundt meg. Mannen og jeg har byttet på å ha problemer på jobbene våre bla. Jeg vet at dette ikke er riktig, men jeg vurderer å ta et par dager hjemme neste uke (mandag og tirsdag) for å hvile og komme i litt bedre form. Men så er det dette med at jeg nå er i et vikariat gjennom vikarbyrå. Har vært i det samme oppdraget siden mindten av okt. og her er det muligheter for fast ansettelse. Jeg har ikke vært her lenge nok til å ha egne egenmeldingsdager, så jeg må da endten bruke syktbarndager eller rett og slett sykemelde meg. Vet at det ikke vil bli problemer å få sykemelding hos legen min av medisinske årsaker. Det er også medisinske årsaker som er grunnen til at jeg tåler lite før jeg blir sliten. Vil helst ikke bli sykemeldt når det bare er fordi jeg er sliten. Samtidig så går det ut over andre også om jeg er borte. Noen må jo ta over min jobb. Får dårlig samvittighet bare jeg tenker på det, men føler at jeg kan komme til å bryte sammen snart om jeg ikke får kommet meg til hektene. Hva gjør man i sånne situasjoner? Ikke gi meg pepper og moralpreken, jeg har meget høy arbeidsmoral normalt sett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2010 #2 Del Skrevet 9. desember 2010 Min erfaring er at de som holder ut og holder ut, ender med å gå på en smell for så å bli borte over laaang tid. Når du er så sliten, syns jeg det er bedre å ta litt vare på seg selv, for å komme sterkere tilbake etter et par dager, enn å bli sengeliggende i flere måneder. Du sier jo at det er medisinske grunner til at du kan bli sykemeldt. Skjønner at du føler på det, men det er vel faktisk ikke noe du kan noe for. Det nytter ikke å hå dårlig samvittighet da. Ta en telefon til legen du, forklar situasjonen og be om å få en sykemelding ut uka eller ut neste. Syns det er mer riktig enn å ta sykt-barn dager. Det er sannsynligvis ingen som takker deg for at du lider i det stille! Du har selv ansvar for å ta vare på egen helse, ingen vil gjøre det for deg. Og først når du tar vare på deg selv, kan du stille opp og ta vare på andre:) Ønsker deg lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2010 #3 Del Skrevet 9. desember 2010 Jeg er leder på en avdeling, og har dermed personalansvar, og jeg vil si til deg: Bestill en legetime, forklar situasjonen og be om sykemelding, kanskje opptil et par uker i første omgang. Å være så sliten som du er nå er ikke bra verken for deg selv, barna dine eller jobben. Som mor må du faktisk fungere 100 % på hjemmebane også, det holder ikke bare at du fikser jobben din bra. Jeg som leder vil gjerne beholde mine faste ansatte så lenge som mulig, og kort fravær er mange, mange ganger bedre enn at det plutselig smeller å du blir langtidssykemeldt. Ansatte yter bare sitt beste når livet også utenom jobb fungerer bra. Derfor mener jeg at det er viktig med tiltak som kan bedre totalsituasjonen for menneskene som jeg har ansvar for i mitt arbeide. Hvis jeg var din "sjef" ville jeg anbefalt deg sykemelding, og sagt til deg at: IKKE tenk på jobben, det er nettopp sjefens ansvar å sørge for at jobben blir gjort mens du er syk! Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå