Gå til innhold

den "kanten" eller den siste 10cm under en fødsel....

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hadde skikkelig problemer med den siste cm under fødsel med nr 1.

jordmor sa det var en kant, og dytta på den mens jeg presset litt....

Noen andre som har haddt problemer med denne "kanten"??

Hu sa også at jeg kunne få en sprøyte for å få vekk denne kanten....

men hysterisk som jeg er sa jeg nei, kunne vist spart 2 timer ca av fødsel om jeg hadde tatt denne sprøyta...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg husker og de stressa ganske lenge med den kanten. Tror jm til slutt presset den bort? Kan det stemme? Husker desverre ikke så mye fra de siste timene i fødsel ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da jeg hdde igjen 0,5cm, så "bretta" JM den til sides for meg samtidig som hun tok vannet..... kjente d ja... hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

huff, har en unge med omgangsyke så ble litt stresset her, gleme hele poenget mitt :P

Det jeg mente var, Noen som har hatt problemer med denne kanten i fødsel nr 2?

Hi :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jordmor dyttet den bort eller noe sånt med nr 1 (Det var siiiiinsykt vondt!), men med nr 2 åpna alt seg fort og helt:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også hatt problemer med dette. Det anbefales å stå på alle 4 med rompa i været, for å få vekk trykket. Dette har jeg forsket mye på kan du si, siden det nesten resulterte i at lillegutt ikke kom ut(de klarte ikke å dytte den bort):(

Skal føde igjen om ikke lenge,-da er dette planen dersom det samme skjer igjen. Har lært det på yoga for gravide og også av noen fordmødre jeg har snakket med etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde en slik kant under fødsel med nr.1, jordmor presset denne vekk under en ri og vips kunne jeg begynne å presse. Hadde ingen slike problemer under fødsel med nr.2 og håper ikke jeg får det under neste fødsel som kun er noen måneder unna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...