Gå til innhold

ENDELIG min tur til å komme hit! Har noen spm..

Anbefalte innlegg

Skrevet

83 dager igjen 28+1 i dag deilig å være på siste etappe!

Har noen spm, dere som drikker bringebærblad te, når skal man begynne med det? Og hva er det for egentlig?

Når skal man begynne med jordnøttolje om man tenker begynne med det?

Når er man høygravid? Og når regnes man som fødeklar?

klem til alle gravide =)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

bringebärblad te vet jeg ikke,lurer på det selv.

Men kan svare på det andre :)

jordnöttolje eller mandelolje som jeg bruker, kan du begynne med nå. Men man sier at i uke 34 er liksom "startuken" på dette. Min kusine begynte i uke 16 hun, 1 gang i uken. Så akkurat det er opp til deg egentlig.

Man beregnes som höygravid når det er 40 dager til termin. Når du har fullfört 37 uker er fosteret innenfor terminen og blir ikke sett på som prematur lenger :)

velkommen til 3 trimester :)

Gjest Mentha♥Høygravid♥
Skrevet

Bringebærbladte brukes bl.a for å forhindre plager i graviditeten og forenkle fødselen, noen bruker den også for å få fart på modningen, tror jeg. Du kan lese mer om det her: http://www.urtesenteret.no/index.php?categoryID=334

Jeg har brukt jordnøttolje på magen hver dag siden uke 27 ca, for å forhindre strekkmerker. Vet ikke hvor lenge det holder, men huden er i all fall myk og har ikke sprukket opp noe enda (36+1 idag) :)

Ellers har jeg ikke brukt det så mye, selv om jeg sikkert burde. Håper på KS så da fokuserer jeg ikke mest på tøying nå ;)

Høygravid er som nevnt 40 dager igjen til termin, og fødeklar etter passert uke 37 :)

Håper formen din er bra, og at du får et fint 3. trimester! :)

Skrevet

Heisann:)

Jeg tror jeg begynte å drikke bringebærbladte siste mnd i forrige sv.skap. Men drakk ikke hver dag.

Det skal visst gjøre at livmoren skal jobbe mer effektivt under selve fødselen, men det er ikke noen god dokumentasjon på dette. Selv hadde jeg en rask fødsel med effektive rier, men det går i arv i familien. Tviler på at bringebærbladteen hadde noen særlig effekt på akkurat det.

Jeg smurte meg aldri med olje, men det er visst aldri for tidlig å begynne egentlig. Jeg smører meg ikke denne gangen heller. Fikk bare en bitteliten rift sist.

Man sier at man er høygravid når man har 40 dager igjen, og fødeklar når man har 20 dager igjen. Selv om man egentlig ikke er fødeklar for livmorhalsen har modnet ;)

Lykke til :)

Skrevet

og ang. oljen, var det strekkmerker du mente på? Jeg tenkte mer på tøyeligheten i underlivet jeg da.

Jeg har aldri smurt meg med noe annet enn Biotherm bodylotion en gang i ny og ned, både denne gang og i forrige sv.skap. Så langt unngått strekkmerker.

Skrevet

TUSEN takk for svar =)

Ang oljen tenkte jeg egentlig mest på tøyningen jeg også altså smøringen i nmellomkjøttet.. Bruker bodylotion på resten av kroppen, men kan jo smøre meg med olje der også siden jeg først skal gå til innkjøp.

Nei den teen har vel liten dokumentert effekt kanskje ja, men men jeg tenekr det er verdt et forsøk og veldig greit med kjerringrådene ;)

Skrevet

Jeg brukte teen og kapsler sist, men hadde en lang og veldig hard fødsel så tror virkningen er ganske minimal

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...