Mamma til en Prins<3Juli-spire Skrevet 9. desember 2010 #1 Del Skrevet 9. desember 2010 Nå er 9+2 på vei, og har vært ubeskrivelig kvalm i to uker, og jeg føler det blir verre og verre for hver dag.. Jeg er SÅ veldig kvalm, hele tiden. Våkner av og til opp på nettene, og får ikke såve pga jeg er så kvalm og uggen.. Jeg har prøvd med disse "armbånda" og prøver å spise titt og ofte, men ingenting hjelper! Vurderer å ringe til legen for tips, evetuelt sykemelding. Men jeg er ennå i prøveperioden på jobb. ( den går ut 16 Des ). Så jeg er veldig redd for at det skal ha noe å si, at jeg ikke får beholde jobben.. jobber i daglivare. Så det blir at jeg presser meg for å gå på jobb. Og når jeg kommer hjem er jeg helt skutt, og har veken energi til å gjøre husarbeid eller leke med den lille sønnen min på 14 mnd.. Hva kan jeg gjøre?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nagilimia Skrevet 9. desember 2010 #2 Del Skrevet 9. desember 2010 Du skal gjøre det som er rikitg for deg! Dvs å lytte til kroppen din 1) Bruke egenmelding neste uke. Si du ikke er form å holder deg under dyna. De vil da tro du brygger på influensa, men du har sagt det er formen. 2) Si det som det er! Prøvetid er for å finne ut om du er egnet til jobben. De stiller svært svakt om de ikke lar deg fortsette. Gravide er de som er sterkest bekyttet igjennom regler, lover. Jeg hadde valgt nr 1 hvis jeg var vikar og nr 2 om jeg var fast ansatt. Les foresten på arbeidstilsynet.no trykk på gravid. Der står det om fordelene det skal være ved å fortelle at man er gravid tidlig, slik at man kan få den tilretteleggingen man har krav på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 9. desember 2010 #3 Del Skrevet 9. desember 2010 Jeg ville hørt med legen om du kan ta kvalmestillende medisin, f..eks Postafen. Jeg ville faktisk prøvd å holde ut litt til - at du ikke orker husarbeid samt leke med barnet ditt kan man vel leve med en periode. Antar at det er en pappa med i bildet som kan trå til litt ekstra? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
meg & to små vampyrer Skrevet 9. desember 2010 #4 Del Skrevet 9. desember 2010 Gå til legen! Kanskje du får noe som hjelper mot kvalmen der? Jeg fikk afipran i første svangerskap. I andre fikk jeg postafen (eller lov til å bruke). I andre kastet jeg opp mange ganger daglig til uke 20 ca uten postafen, men med så holdt maten seg nede (tok 1/2 2 ganger daglig). Jeg ville ventet med evt sykemelding til prøvetiden er ferdig. Bare fordi jeg ikke tror det er smart å avsløre at du er gravid enda... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå