Gå til innhold

Ang toxoplasmoseprøve..

vims81 m/♀08 ♥♂11♥

Anbefalte innlegg

Lang historie kort. Jeg tok toxoprøve før jeg dro på ferie og ønsker å ta 3 uker etter hjemkomst. Men, nå viser det seg at legen min ikke har mottatt svaret, Ullevål sier de har sendt svaret fra seg, jeg får ikke opplyst svaret pr tlf siden de ikke gir svar rett til pasientene (som jeg skjønner) og legen min har ikke tid til å ringe. Hun mente jeg bare kunne ta en ny.. Men da vil jeg jo ikke få prøvesvar fra før jeg reiste og dersom hvis ny prøve skulle være positiv vil jeg jo ikke vite om den også var positiv før jeg dro eller om jeg ble smittet der nede...

Har byttet fastlege pga flytting og mye rot, kan den nye fastlegen ringe for å sjekke prøvesvar eller er bare den prøven tapt? Svaret ligger jo på Ullevål, men hjelper ingenting om ingen får det ut......

Noen som har erfaring med toxoprøver ifb ferieturer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I teorien trenger du jo ikke å vite om første prøve var positiv eller ikke før evt neste prøve er positiv. Så du kan jo for eksempel ta ny prøve nå mens du venter på at legen din får rotet frem det gamle svaret. Hvis det nye svaret kommer først og er negativt kan du jo slutte å ringe og mase om hvor det blir av svaret på første prøve...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt poeng ;) Pessimist som jeg er så er jeg liksom sikker på at den er positiv :P Har bare snakka med de 1 gang da så har ikke mast føler jeg, bare litt kort lunte når det gjelder enkelte ting :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er den legen som har sendt henvisningen som må søke opp svaret, altså den gamle fastlegen din. Kjedelig at h*n er så treg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...