Gå til innhold

amming og alkohol??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eg skal på julebord neste helg. og det blir igrunn første kveld borte fra lillegutten på 6 mnd. Det blir vel da også en mulighet for att eg smaker på alkoholen. det er jo nesten 1.5 år siden sist, så spørs vel hvordan eg tåler det. Noen som har erfaringer? Og hvordan er det med amming å sånn dagen etterpå? Eg ammer ikke om natten lenger. bare om morgenen. alt fra 6-8. Er det da for tidlig til att eg kan amme han igjen hvis eg drikker? når bør eg da stoppe å drikke? Hadde tenkt å pumpe meg for sikkerhets skyld. men er jo greit å vite litt om der å sånn. Det eg har funnet, har det igrunn bare stått att man bør vente noen timer etter ett glass vin. og man kan amme når man er kjørbar.. Hvordan vet eg når eg er kjørbar da? Har aldri kjørt før laaangt ut på dag før uansett. og eg kan jo føler meg helt fin, men kanskje ha litt promille i kroppen likevel. sjøl om de gangene eg faktisk har målt promille, så har den forsvunnet fortere enn eg trodde.. rask alkohol forbrenning tydeligvis. Men lurer jo igrunn på hvor lang tid eg må vente med å amme, alt etter hvor mye eg drikker. Si eg drikker noen øl og noen drinker. Hvor lenge bør eg da vente? Og når det er så lenge siden eg har drukket, er det da stor sannsylighet for att eg kan reagere anderledes enn før? og ikke tåle noenting? Min mor sa eg burde ikke drikke første gang ute, heller prøve meg litt hjemme først.. Men har ikke lyst å drikke hjemme, bare for å prøve. Frister ikke. liker ikke drikke bare for å drikke liksom..:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har som du hørt at etter et glass vin/en øl skal du vente i 3 timer! Ellers så vet jeg desverre ikke!

Men, kan vertfall svare deg på det med å reagere, jeg var hos en veninne da gutten min var rundt 3 mnd, der tok jeg to glass vin + et halvt glass sjampanje! Å jammen kjentes det ikke ganske godt i kroppen!

Var ikke sånn at jeg akkurat var full, men kjendte godt at jeg hadde drukket alkohol!

Tror jeg sluttet å drikke i 10-11 tiden og ammen da sønnen min neste morgen i 8-9 tiden!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...