Gå til innhold

Skikkelig uggen og kvalm... tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

No har eg gått i ca to veker og følt meg skikkelig uggen og kvalm omtrent kvar dag... det er ikkje så ille at eg kastar opp, men det er liksom "rett før" som kjem i bølger... skikkelig plagsomt, og eg finn ikkje noko som funkar som botemiddel...

Har de nokre tips? Det hjelper for så vidt å eta, men eg kan jo ikkje gå å småeta 24/7 heller... hehe!

Er forresten 7+0 i dag :D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei mamma 2005-2011 (de samme årstallene som jeg har fått/får!:)

Er 7+2 i dag.

Jeg er plaget med det samme som deg, og er nå sykemeldt fordi jeg ikke orker å gjøre noenting. Kvalm, uggen, vondt i hodet, slapp og trøtt. Alt handler om dette, og jeg håper inderlig det går over før uke 12!

Jeg har noen matvarer jeg føler hjelper å spise og som ikke er usunne: Knekkebrød med hvit eller brun ost, klementiner, kiwi, melonyoughurt. Og så drikker jeg farris med smak.

I tillegg må jeg av og til ha potetgull og til middag blir det endel junk... Pommes frites, ostepanetter, nudler...

Wok var godt den dagen jeg laget det, men det frister ikke i dag, så det varierer veldig!

Håper du kommer deg snart!

Skrevet

Det sies at ingefær skal hjelpe mot kvalme! Du får kjøpt det i kapselform på apoteket.

Skrevet

sliter med det samme, og skal ha eksamen neste uke !! er kvalm og svimmel i bølger hele dagen spesielt på morgenen. besvimte faktisk på toget igår, ble bare akutt svimmel og kvalm...

men bare jeg klarer å få i meg frokost så gir den værste kvalmen og brekningene seg etter et par timer, men til lunch i dag så fristet ingen ting så da kjøpte jeg rundstykke på godt brød og det var skikkelig godt, ble ikke kvalm eller noen ting:) hjelper å ikke lage maten selv, blir kvalm av luktene... men klementiner og tyrkisk pepper syns jeg hjelper litt også, få en annen smak i munnen.

håper det går fort over for alle sammen og håper at jeg ikke kaster opp eller besvimer på eksamen...

Skrevet

Har det sånn jeg også!:/ Det eneste som funker er å spise!!! Jeg kommer til å bli FEIT!!;) Spiser dagen lang og har slutta å røyke!:)

Skrevet

Off, kjenner meg igjen altså... men eg syns det er for ille å sjukemelda meg òg, eg var sjukemeld tre dagar forrige veke, og denne veka vert det to dagar fri pga sjukt barn... men eg føler eg ikkje presterer på jobb om dagane då... uansett... når ein har ein slik jobb som eg har, og det i tillegg er underbemanna, får iallefall eg skikkelig dårleg samvit sjølv om eg veit eg ikkje bør det... Nei, eg håpar dette går fort over!

Ikkje kan eg ligge på magen for tida heller, fordi brystene er i full sving med det eine og det andre *aooo*

Utruleg artig at me har (får) born same årstala då! Hehe!

Masse god betring! Det går nok over på eit vis, og forhåpentlegvis føøør det er gått 12 veker... hehe!

Skrevet

hahahahaha! Sorry at eg ler altså... men akk ja, eg kjenner meg litt att... når eg har ete noko går det bra ei stund før eg vert kvalm igjen. Men eg håpar det går seg til FØR eg vert feit ;)

Uansett så er me nok fleire i same båt i så fall ;)

Skrevet

jeg har muntlig på mandag.. fatter ikke hvordan ejg skal klare å gjennomføre jeg assa :S

prød nåler. homeopat alle mulige kjærringråd. ikke noe hjelper. :(

Skrevet

Hei dere. Jeg er også utrolig kvalm. Jeg kaster opp også.... Det rare er at dette er min 3. og jeg har absolutt ikke vært så kvalm som dette før..... Merkelig....

Var hos lege i dag og fikk utskrevet prostafen som kan hjelpe med det verste. Problemet da er bare at man kan jo ikke kjøre bil....

Skrevet

hei på deg:) jeg lå rett ut i tre dager - kvalmere enn kvalmest. alt luktet sterkt og jeg ville bare ligge alene og uffe meg...

men så dro jeg til akupunktur:)))))) etter fem behandlinger er jeg nå allerede bra nok til å begynne å jobbe igjen: og jeg var et alvorlig svangerskapskvalme-problem.. så det er håp:)

jeg drikker grønn farris og spiser Dent hele dagen, lykke til:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...