Anonym bruker Skrevet 9. desember 2010 #26 Skrevet 9. desember 2010 HI klager ikke. Hun rådfører seg! Kan love deg at om barnet måtte ha pendlet 50/50 i så ung alder hadde andre instanser kommet på banen! Dette handler ikke om foreldrene, men om barnet. Så små barn trenger 1 trygg base, og den bør heller utvides med først dagsbesøk hos far, for så overnatting ved 1-1,5 års alder. OM derimot faren har hatt permisjonen til nå, og mor ikke ammer kan den trygge basen være hos far.
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2010 #27 Skrevet 9. desember 2010 11:56: Hvis det du sier er riktig (hvilket det ikke er), at far automatisk vil få 50 % samvær "OM HAN IKKE ØNSKER NOE MER..." - da er jo ikke far likestilt med mor da? Da er det jo faktisk mor som ikke blir likestilt, ettersom far får samvær helt etter eget ønske ("om han ikke ønsker noe mer eller mindre...) Er DET riktig da syns du? Er det greit å diskriminere en av foreldrene så lenge det går i fars favør?
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2010 #28 Skrevet 9. desember 2010 har aldri sagt noe om barns alder! jeg snakker generelt! skjønner at barnet bør være mest hos mor i spedbarnsperioden, MEN, det GÅR faktisk ann å finne litt snille løsninger til far.! Hi sier " han kan komme innom noen timer,hvis det passer" og da blir jeg provosert!
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2010 #29 Skrevet 9. desember 2010 Jeg skulle ønske folk visste hva de prata om før de lirte av seg masse idioti her inne. Det burde nesten vært et krav. Fra Regjeringen.no - mine uthevninger med blokkbokstaver (regjeringen er de som bestemmer her i landet, de som lager lovene. Det er folket, som gjennom demokratiske valg, bestemmer hvem som skal sitte i regjenring): "Tidligere kunne ikke retten idømme delt bosted, men med virkning fra 1. juli 2010 er loven endret slik at domstolene er gitt en SNEVER ADGANG til å idømme delt bosted mot den ene eller begge foreldres vilje. Det må foreligge SÆRLIGE GRUNNER for at domstolene skal kunne idømme delt bosted. Er domstolene i tvil om delt bosted vil være til barnets beste, skal de ikke idømme delt bosted. Det vil HELLER IKKE VÆRE AKTUELT Å IDØMME DELT BOSTED FOR BARN UNDER 7 ÅR, siden barn i denne aldersgruppen antas å være mer sårbare og ha større behov for stabilitet. " Sånn, kan vi NÅ slutte å påstå at man gjennom å gå til retten kan kreve 50 % samvær på små barn??????????
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2010 #30 Skrevet 9. desember 2010 Skal vi se, en far som: a) fullstendig overkjører dama si i alle diskusjoner, gjør helt som han vil uten å tenke på familiens beste, og er så umoden at han truer med å gjøre det slutt hver gang dama prøver å gjøre litt motstand i diskusjoner, og c) tenker mer på seg selv enn barnet sitt ved å kreve delt samvær ... vekker LANGT mindre sympati hos meg enn Hi, så jeg stemmer for at HUN får hovedomsorgen!
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2010 #31 Skrevet 9. desember 2010 12:52 Det Hi sier er: "Han skal da få samvær, men vil ikke at et så lite barn skal bo en uke her og en uke der? Hva er passe samvær? Noen erfaringer?" Altså, hun vil at far skal ha samvær, men hun vil ikke at barnet sitt på 4 mnd skal bo annenhver uke hos mor og far (noe barneloven også sterkt fraråder). Videre rådfører hun seg om hva som er passe samvær hos folk som måtte ha mer erfaring på dette enn henne. Hva i alle dager er galt med det??? Ja det finnes mødre som nekter far samvær i mest mulig grad. Men hvorfor overføre dette til Hi? Det finnes også fedre som driter i unga sine, og krever samvær bare for å være slem med mor. Skal vi automatisk anta at eksen til Hi er en sånn en også?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå