minlilleHelene Skrevet 9. desember 2010 #1 Skrevet 9. desember 2010 Hei nå har vi vår ndelige lille snuppe Helene som er en nydelig solstråle . Jeg trives veldig dårlig med å gå gravid . Men det er det som skal til for å få frem et barn har jeg lært hehe. Jeg er straks 25 år og samboer har sagt han ønsker seg en liten søster eller bror til Helene. Vi har tenkt at hvis vi prøver i slutten av april så får vi ,hvis vi er meget heldige en liten en i februar ,mars. Dvs at det blir ca to år mellom barna. Noen tanker om aldersforskjellen ??
lillespire08+10 Skrevet 9. desember 2010 #2 Skrevet 9. desember 2010 Mellom mine er det 2år og 3 mnd. Den minste er nå 1 mnd. Storebror er i skikkelig trassalder, så det er han som er arbeid om dagen. Psykisk sliten. Så akkurat nå hadde jeg ønsket han hadde vært 3år +. Har lest en plass at 2,5 år mellom er perfekt. Du får sikkert mange forslag lykke til!
mamma til keiser og prinsesse Skrevet 9. desember 2010 #3 Skrevet 9. desember 2010 Det er 3 år og 4 mnd mellom mine, syns det er perfekt
Gjest Skrevet 9. desember 2010 #4 Skrevet 9. desember 2010 Jeg har allerede blitt gravid igjen, så mellom mine blir d 13 mnd. DET tror jeg ikke er perfekt.. hehe
herola Skrevet 9. desember 2010 #5 Skrevet 9. desember 2010 Har 2 år og 3 mnd mellom mine. Mini er bare 1 mnd enda, men så langt har alt vært topp og jeg synes det virker som en veldig fin aldersforskjell :-) Lykke til!
Lykkeli & gla ♥ jentene mine♥ Skrevet 9. desember 2010 #6 Skrevet 9. desember 2010 Var en tråd om akkurat det samme her igår, så jeg kopierer bare svaret mitt derfra jeg;) Her tror jeg du vil få like mange ulike svar som det finnes ulike mødre med ulik aldersforskjell mellom barna; de fleste vil vel synes at det de har selv er best hehe. Selv har vi akkurat 2 år mellom jentene våre (23 mnd), og det har vært helt perfekt for oss. Kunne ihvertfall ikke tenkt meg å hatt dem enda tettere, fordi en 1-åring fortsatt krever mye, og til tider mye nattevåk også (ved sykdom/ bhg-start osv), mens de fleste 2-åringer sover natta gjennom og har også begynt å få litt mer språk, som kan være en fordel ved fam.forøkelse (det opplever ihvertfall vi, med en 2-åring som prater mye). Vi bor i et familievennlig område med masse småbarn, men spesielt vinterstid og i ferier osv er det jo bra med en lekekamerat innad i familien også synes jeg, i tillegg til de man har ellers. Planen vår var ca 2- 2,5 år i mellom, som jeg tror er en veldig gunstig aldersforskjell; de er tett, slik at de får mye glede av hverandre i oppveksten, men de er samtidig ikke FOR tett heller. Har hørt mange si at 3-4 år mellom blir litt mye, ihvertfall med tanke på samlek osv i oppveksten, men der har sikkert andre helt andre erfaringer igjen. Ang. sjalusi, så sies det jo at man gjerne opplever mindre sjalusi jo tettere de er, og dette stemmer bra for oss. Her har det ihvertfall ikke vært antydning til sjalusi enda; storesøster forguder lillesøster, og klapper og koser henne så forsiktig og omsorgsfullt, og er aldri sint eller sjalu på henne. Dette kan sikkert snu etterhvert, men vi har ihvertfall fått en meget god start om ikke annet=) Det finnes jo ingen fasitsvar her- alle familier opplever ting forskjellig, og det er jo ikke alltid så lett å planlegge slike ting ned til minste detalj heller, så man må vel bare bestemme seg for noe og se hvordan det blir etterhvert, håpe på det beste osv;) Lykke til med familieplanleggingen, det blir nok bra uansett hva dere går for, alt har jo sine plusser og minuser=)
Pinnus Skrevet 9. desember 2010 #7 Skrevet 9. desember 2010 Vi fikk vår første i sommer, og tenker at lillebror eller lillesøster får bli om ca 3-4 år. Småen her hadde kolikk de første tre månedene og jeg var mye dårlig under svangerskapet med mye plager og sykdom. På grunn av dette tenker vi at frøken her bør være selvstendig og over den verste trass-perioden, både for hennes og vår del. Dessuten ønsker vi at språk og lignende skal være på plass slik at det er lettere å snakke om sjalusi og forklare ting. Orker rett og slett ikke to babyer på samme tid. Kanskje lever vi i en drømmeverden, men dette er i alle fall våre tanker rundt nr 2, uten noen erfaring å vise til;) Er også 25år forresten.
KristineMed2Sønner<3 Skrevet 9. desember 2010 #8 Skrevet 9. desember 2010 Vi har 3 år mellom guttene våre. Det kunne ikke blitt bedre aldersforskjell i vårt tilfelle hvertfal! Storebror er SÅ flink med lillebror. Hjelper til med å vaske, smøre, gi smokk, trøste, leke, kose +++ Han har ikke vært sjalu på lillebror èn eneste gang siden han ble født for snart 4mnd siden!
Grateful mom Skrevet 9. desember 2010 #9 Skrevet 9. desember 2010 Her er det 2 år og 2 mnd imellom. Jeg tror at hvis jeg skulle hatt en til (gud forby...) så ville jeg hatt et sted mellom 2,5 og 3 år mellom dem.. det er fordi eldstemann var ekstremt mammadalt da minsta ble født, og i tillegg har vi slitt en del med minsta også.. og det er ikke alltid like lett å forklare 2åringen hva som skjer og hvorfor ikke hun kan få oppmerksomheten. Men men... det blir nok veldig greit om et par år!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå