Gå til innhold

Ekkelt, irriterende og bekymringsverdig. Hjelp, trenger svar idag!!!

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Sitter her og søker i arkivet ang hemorroider i svangerskapet. Ser også i Felleskatalogen og konklusjonen min er slik: Noen sier man ikke skal bruke det i sv.skap, andre får beskjed om at de kan bruke det.

Jeg hra nå brukt Alcos Anal siden mandag (torsdag idag) og min ene, men dog så grusomme hemorroide har VOKST...

Jeg vurderer sterkt å kjøpe Scheriproct salve, hemorroiden er utenfor, akkurat i åpningen. Skal fly til Spania i natt (4 timer) og må si jeg gruer for å sitte så lenge, og hva om den vokser ytterligere de dagene vi er på ferie??? Får panikk ved tanken, panikk ved å ikke ha min kjære lege en telefon unna...

Er det noen her som har brukt Scheriproct i 2 trimester og som det har gått bra med fosteret???? Hva kan skje med fosteret hvis om atte?? Hva om jeg bruker Scheriproct en ukes tid og ringer legen evt når jeg kommer hjem, om det ikke har blitt bedre? Innbiller meg at Scheriproct iallefall kan hemme videre vekst av hemorroiden, noe tydeligvis ikke Alcos Anal gjør... HJELP, MÅ ha svar idag, legen min hra fri!!! Og legevakt vil jeg unngå hvis jeg ikke MÅ.

Takk :)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du må ikke basere sånne avgjørelser på hva vi, helt tilfeldige brukere, på et nettforum svarer. Rådfør deg med apokeket, bruk lommelegen.no eller noe.

God bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette MÅ du snakke med lege om!

Forøvrig står dette om Scheriproct på www.felleskatalogen.no:

"Graviditet/Amming: Overgang i placenta: Preparater som inneholder kortikosteroider skal ikke brukes i løpet av svangerskapets 3 første måneder. Scheriproct skal bare brukes på streng indikasjon, og bare hvis fordelen for moren oppveier en mulig risiko for barnet. Langvarig bruk bør spesielt unngås"

- Som du ser inneholder Scheriproct prednisolon (kortison). Det skal helst ikke brukes i svangerskap. Om prednisolon står det:

"Graviditet/Amming: Overgang i placenta: Passerer, brukes med forsiktighet til gravide."

Så det er absolutt ikke noe som bør brukes uten å ha konferert med lege.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du ikke tid til å snakke med lege, hør med apoteket. De skal kunne gi deg et svar eller alternativ medisin. -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste som hjalp meg var noe på helsekosten. 10% et eller annet jeg ikke kommer på nå.

Kjøp gummihansker. Denne salven må masseres, ikke smøres på. Det er veldig viktig å holde hemmorieder myke. For det er når de blir hard og betent smertehelvete melder seg.

Smør og masser 3 ganger pr dag. Og om det er vondt å bæsje så tar du på hanske og smører åpningen og litt inn med babyolje.

Skal komme tilbake om jeg kommer på salven.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei, vet du hva. Honning er et naturmiddel mot hemoroider. Det funket kjempebra for meg, da ingen kremer og slikt virket, og tok knekken på dem etter en dag eller to.

Virkelig verd å prøve selv om det kan virke litt rart. Men det blir som en krem, honning er betennelsedempende. Bare til å smøre på, dette kan du bruke så mye du vil.

Håper det ordner seg for deg, ikke noe gøy å dra på ferie med slike plager:)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Honing er forferdelig klissete. Grusomt å gå med.

Men Propolissalven er laget av de stoffene i honning som er betennelsesdempende.

10.47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg med honninginnlegget.

Neida, det er ikke så klissete, kjenner ikke det så lenge. Smør det på før du legger deg og så har det trukket inn i huden om morgenen. Jeg trengte ikke mer enn å smøre om kvelden, men det er vel individuellt.

Jeg synes det er verd å prøve. Om propolissalven er laget av samme stoffer så sier det seg selv at honning bør være effektivt. Prøv en kveld og kjenn hva du selv synes - om virkning og kliss og alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil anbefale deg ac3 comfort. Lindret øyeblikkelig for min del. Skal brukes over en periode på 2 uker. Mange rundt meg har brukt denne å det har vært det eneste som fungerte for mange.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...