Gå til innhold

Trening i venteperioden

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har vært i prosessen en stund nå og i starten var jeg ivrig på trening med pulsklokke og trente flere ganger i uka - men passa på å ligge rundt 75 % av makspuls. En engasjert søster har hele tiden sagt at det er lurt å ta det med ro etter inseminasjonene - gi kroppen signal om at det er greit å bli gravid - nå er det ro i leiren - jamfør urtidens kvinner som ikke ble gravide når de var på vandring. Så siden mai i år har jeg levd livets late dager. Og dermed blitt noe jeg aldri hadde tenkt å bli: støttemedlem i sats:/ Det har vært så behagelig, at selv om det ble en lang pause fra forsøk pga polyppoperasjon - så ble det ingen trening. Nå er jeg igang igjen med inseminasjoner og kjenner at buksseknappen er litt sånn knapp - og det er ikke av den rette årsaken. Så nå har jeg begynt å trene igjen. Hvordan er det med dere andre og trening?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142656738-trening-i-venteperioden/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er vel ikke lenger en av de ivrigste, men trener da litt. Tenker ikke over at jeg må være mer forsiktig etter inseminasjon, sånn bortsett fra samme dag og dagen etter. De sier jo tvert i mot at sjansene for å bli gravid er større når man har en normal BMI, så et visst aktivitetsnivå er jo uansett nødvendig.

Jeg trener ganske mye til vanlig, ca 8 timer i uken når jeg ikke er i et forsøk. I tiden etter inseminasjoner har jeg både trent som før, trent mindre og tatt det helt rolig, det har ikke utgjort noen forskjell, jeg har ikke blitt gravid på fem forsøk.

Nå er jeg over på IVF, jeg har trent mye og hardt frem til Rikshospitalet anbefalte meg å roe ned. Satte inn egg i dag, og skal ta det rolig (bare gå turer etter Crinonen) ihvertfall frem til søndag, og da lurer jeg på om jeg skal våge meg på en spinningtime om eggstokkene føles bra. Har tenkt å trene ca hver dag, men ligge lavere i puls og det holder nok med en time for dagen. Trening og bevegelse er jo anbefalt, det gir større blodgjennomstrømming i livmoren, og det er positivt.

Hei!

Jeg har to barn unnfanget med naturmetoden, samtidig som jeg driver med hest og rir til tider mye. Jeg har derfor blitt gravid to ganger samtidig som jeg har ridd en eller flere hester daglig. Jeg har ridd i begge svangerskapene mine frem til fødsel (14 dager på overtid med førstemann - det var nok litt av et syn :-) ), men da på en rolig, liten ponni som stort sett ikke hopper høyt til værs for den minste ting.

Nå har jeg akkurat hatt første inseminasjon og kommer ikke til å ri de neste 14 dagene. Det er litt for dyrt til å ta noen sjanser, rett og slett. Men skulle det feste seg og den verste kvalmen har gitt seg etter noen mnd, regner jeg med å ri nesten daglig.

Egentlig tror jeg at så lenge du ikke får noen harde støt/slag, er det sikkert greit. Det viktigeste er vel at du trives og har det bra. Det er jo også et signal til kroppen om at det er "greit å bli gravid". :-)

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...