Anonym bruker Skrevet 8. desember 2010 #1 Del Skrevet 8. desember 2010 Er førstegangsfødende i uke 39, går rundt å er litt nervøs for at fødselen skal starte helt uten at jeg får noe forvarsel. Greit nok hvis det begynner med rier som blir værre og værre etterhvert som tiden går. Men kan vannet bare gå helt plutselig? Uten at jeg får noe som helst forvarsel? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2010 #2 Del Skrevet 8. desember 2010 Jepp. Been there. To ganger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2010 #3 Del Skrevet 8. desember 2010 Mange hører ett lite knepp og så går vannet, men det er ingen stor alarm eller klokke som ringer før vannet går;) Hos meg gikk det plutselig helt uten forvarsel. To timer senere kom babyen. Det var i uke 39:-) Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2010 #4 Del Skrevet 8. desember 2010 Ååh... Hjelpe meg!... =p jaja.. Takktakk=) HI Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2010 #5 Del Skrevet 8. desember 2010 Var nesten sovna, var relativt lenge igjen til termin, over to uker. Hoppa opp av senga og ropte til min kjære, nå tisser jeg på meg, eller så har vannet gått. Han svarte tørt at han ikke trodde jeg tissa på meg. Kunne skjedd hvor som helst. Veldigt spontant, helt uten forvarsel. Men sa ikke det for å skremme deg. Det er mest vanlig at vannet blir tatt etter at fødsel starter. Det er relativt skjeldent 20% eller noe som starter med vannavgang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2010 #6 Del Skrevet 8. desember 2010 3 dager før termin våknet jeg i en stor vanndam i sengen min. Helt uten forvarsel ja. Jeg var førstegangs og forventet absolutt ikke at det skulle starte med vannavgang, så fikk litt av en overaskelse kan du si . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2010 #7 Del Skrevet 8. desember 2010 Okei, så det er ikke så stor sannsynlighet for at fødselen starter med vannavgang egentlig da..? Men er det vondt når de tar vannet på sykehuset? Typisk å komme alle spørsmål nå når jeg er hjemme å ikke hos lege eller jordmor.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2010 #8 Del Skrevet 8. desember 2010 Tror det er hos nærmere 30% at fødsel starter med vannavgang. Det vil jo da si så mange som 3/10 gravide. Er jeg som våknet i en vanndam. Da jeg var et stykke ut i fødsel måtte jeg også ta vannet. Hvordan vannet først gikk for så at jeg måtte ta vannet på føden har jeg enda ikke fått ordentlig svar på. Har blitt fortalt i ettertid at litt av vannet gikk, men det stemmer ikke oppi mitt ohde. For vanndammen jeg våknet i gikk fra leggen og opp til øret . Det var nok litt vondt ja, men det gikk superfort og var kjempedeilig etterpå for lillegutt datt langt ned etter at "balongen" var slått sprekk på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2010 #9 Del Skrevet 8. desember 2010 Hm. Ok. får bare vente og se da, ungen kommer jo når den kommer. Takk for svar da ihvertfall:) HI Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2010 #10 Del Skrevet 9. desember 2010 Jeg har født tre ganger. Den første gangen gikk vannet helt plutselig dagen før termin. Riene kom i gang i løpet av dagen og gutten var ute neste dag. Med nummer to gikk slimproppen 4 dager over termin, 5 dager over termin begynte riene forsiktig og 6 dager over termin (rett over tolv på natta) kom gutt nr 2. Tredje gangen gikk vannet helt plutselig 5 dager før termin, riene kom i gang av seg selv ca 1,5 døgn etter og jenta ble født ca 7 timer etter de første riene! Det kan med andre ord skje helt plutselig, eller du kan få en masse forvarsler... Det er uendelig spennende å gå å vente og lure, selv om det også er fryktelig slitsomt! Prøv å kos deg med denne spenningen, du kommer til å savne det etter hvert ;o) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2010 #11 Del Skrevet 9. desember 2010 (siste anonym her igjen) Har forresten også tatt vannet på sykehuset (to ganger), med første fordi gutten hadde tettet til så vann hadde samlet seg igjen og laget en "ny" vannpose (enkelt forklart). Også tok jeg vannet med gutt nummer to som vannet ikke gikk av seg selv på. Kan absolutt ikke huske at det gjorde noe vondt da vannet ble tatt, så hvis jeg kjente det så kan det ikke ha vært store greiene hvertfall! Lykke lykke til med fødsel!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2010 #12 Del Skrevet 9. desember 2010 Vannet mitt gikk helt plutselig i uke 39. Våknet av det midt på natta, og da fosset det ut. Hadde ingen tegn til at det skulle skje annet enn at jeg var super trøtt og sliten denne dagen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Yunie Skrevet 9. desember 2010 #13 Del Skrevet 9. desember 2010 Vannet mitt gikk i uke 35 med tvillingene, helt uten forvarsel, i det jeg reiste meg opp. Dagen før hadde jeg vært veldig trøtt men utover det så trodde jeg faktisk jeg skulle gå på overtid.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2010 #14 Del Skrevet 9. desember 2010 JA det kan det =) hehe, jeg lå å så på film, plutselig sa det *puff* ..og der kom vannet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilleleen Skrevet 9. desember 2010 #15 Del Skrevet 9. desember 2010 Vannet mitt gikk helt uten forvasel kvelden før termindagen. Jeg hadde hatt maserier i 2 uker, men det dabbet helt av to.-tre dager før termin. Så jeg var sikker på at jeg kom til å gå på overtid. Jeg sendte samboeren min ut på band øvelse, for jeg var helt sikker på at ingenting kom til å skje. Ti min etter at han var dratt, så gikk vannet. Fikk ikke rier før på natten og ca. 15.30 på termindagen, så kom lillegutt ) Lykke til med fødsel ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2010 #16 Del Skrevet 9. desember 2010 sm de andre her sier.. ja det kan det;) vannet mitt gikk på natta,trodde jeg tissa på meg! var i uke 28...men riene kom senere på dagen,og dagen etter fødte jeg. var absolutt ingen tegn til at vannet skulle gå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2010 #17 Del Skrevet 9. desember 2010 Ja, det kan det. Det kan være første tegnet(forvarselet) på at fødselen starter, det Det skjedde med meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2010 #18 Del Skrevet 9. desember 2010 Venninna mi var i kiosken og skulle kjøpe seg is, og vips; der gikk vannet.. hehe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2010 #19 Del Skrevet 9. desember 2010 Jada, vannet mitt gikk i uke 33! Men ingen fødsel startet likevel, så jeg ble liggende på sykehuset noen et par uker før de startet fødselen.. Ingen automatikk i at fødselen starter selv om vannet går, ikke om kroppen ikke er moden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2010 #20 Del Skrevet 9. desember 2010 00.08: jeg har hørt 15% bare. Men at tykkelsen på fosterhinnen til en kvinne er tilnærmet lik fra graviditet til graviditet, så om den gikk første gang så går den ofte seinere også. Jeg er en av de som de måtte ta vannet på ved 7 cm fordi det ikke ville gå av seg selv (tykk fosterhinne). Og de klarte nesten ikke ta det heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2010 #21 Del Skrevet 9. desember 2010 Med nr 1 gikk aldri vannet. Jordmoren måtte stikke hull på posen under fødselen. Med nr 2 gikk vannet av seg selv, etter noen timer med veldig svake rier. Det smalt skikkelig, både meg og samboer skvatt til, og så fosset det ut. Da mener jeg FOSSET. Riene stoppet helt i ca 20 min før de plutselig haglet på med maks styrke. 3,5 timer etterpå var barnet født Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå