Gå til innhold

Lupus antikoagulant?

Anbefalte innlegg

Fikk brev fra klinikken i dag med svar på noen blodprøver....og det viser seg at jeg muligens har Lupus antikoagulant. Jeg ligger i grenseland og skal derfor ta ny prøve om to mnd.

Jeg skal ha uttak neste uke og går på blodfortynnende denne gangen.. håper det kan hjelpe!

Noen som har erfaring med denne diagnosen? Kan det være grunnen for at jeg ikke blir gravid (har hatt en del forsøk i løpet av de siste to åra)? Noen som har blitt gravid på tross av dette?

Vet jo at det er stor sjanse for å miste også når man har lupus....

....sukk ble litt bekymra...har aldri hørt om dette før nå. Noen som kan komme med erfaringer?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142656349-lupus-antikoagulant/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei hei!

Sniker meg inn fra 3 trimester. Jeg fikk også påvist dette i grenseland og har gått på blodfortynnende tabletter Abyl E i hele svangerskapet. Det at det ligger i grenseland er ikke noe kritisk, så ta det helt med ro. Vi slet også med mange forsøk til vi ble gravide, men det var ikke pga dette. Men man vet jo aldri.

Masse lykke til! :)

Gjest Bjørnen Collargol

Jeg har dette. Trenger ikke være Lupus fordi bare for å berolige deg på det punktet.

Det er nok ikke det som er grunnen til at du har vansker med å bli gravid, men det kan føre til at man mister. Men når du nå blir satt på blodfortynnende så skal ikke det være noe problem.

Jeg har fått 2 barn ved hjelp av IVF og fragmin. Mistet 3 ganger før dette.

Masse lykke til med uttaket som er nært forestående :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...