Anonym bruker Skrevet 8. desember 2010 #1 Del Skrevet 8. desember 2010 Jeg bor ikke på landet helt, men det er ikke så veldig langt å gå til butikken etc..Men, for å komme meg ditt hen, må jeg ned og opp en lang bakke. Nå som det er mye snø, og sikkert glatt. Er jeg usikker på om jeg har så lyst å begi meg ut på den vandringen. Men, på den andre siden, så har jeg så veldig lyst ut med vogn da. Hva gjør jeg da?? Jeg har ikker brodder, og det skal jeg til å kjøpe meg. Det hadde kanskje også vært litt mer betryggendes om det fandtes pigghjuldekk til vogn, er det noen som vet om det i det hele tatt finnes?? eller vinterhjul?? Hva og hvordan gjøre dere i dette med vogn vinterføre?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2010 #2 Del Skrevet 8. desember 2010 Du kan laste vogna inn i bilen, kjøre over bakken og parkere et sted ved butikken. Så kan du gå en god tur i området rundt sentrum, og laste inn igjen vogna når du er ferdig. Personlig syns jeg det kan være skummelt å holde vogna på rullebånd som går på skrå. Føler det er lett å miste balansen. Men andre folk som har barnevogna på rullebåndet virker glade og fornøyde. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2010 #3 Del Skrevet 8. desember 2010 Det var egentlig en god ide, men har lite lyst å måke bilen fra all snøen, og så kun kjøre den lille strekkningen med bilen. Jeg får se. Men, jeg må nå ut uansett, må ha oss mat i hus. Så da har jeg ikke mange valg egentlig . Takk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2010 #4 Del Skrevet 8. desember 2010 Snø er slitsomt ;-) Her i byen har jeg sett jenter med barnevogn som går ute i bilveien, fordi det er snø eller is på fortauet. Det ser litt rart ut å bare strene i vei, og ikke la seg merke med bilene som kommer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2010 #5 Del Skrevet 8. desember 2010 Hvis det nesten bare er speilblank is ville jeg kanskje vurdert å bruke bilen, men på vanlig snøføre skal det gå fint med vogn. Kjøp deg brodder og gå så mange og lange turer du bare vil. Her jeg bor er vi mange som er ute å trille i all slags vær og føreforhold. Med eller uten brodder, og det har alltid gått bra. Vi har også noen skumle bakker, men synes det er en ekstra støtte å ha vognen å holde seg til. Kom deg ut i det flotte vinterværet og nyt den flotte tiden! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 9. desember 2010 #6 Del Skrevet 9. desember 2010 På føret her hjemme, med vognene vi har, er det ikke noe problem å trille. Men bruk reflekser da, slik at dere synes godt hvis du har tenkt å trille rundt i tussmørket;) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2010 #7 Del Skrevet 9. desember 2010 Ut må man selv om det er vinter og glatt Om det er veldig glatt og jeg skal gå i nedoverbakke setter jeg på bremsa på vogna, går helt fint å trille vogna i bakke likevel og skulle man være så uheldig å falle så er det tryggere. Har alltid hatt en frykt for å se vogna seile avgårde ned bakken i full fart...paranoid, jeg??Ja kanskje litt! ;D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2010 #8 Del Skrevet 9. desember 2010 Ut må man selv om det er vinter og glatt Om det er veldig glatt og jeg skal gå i nedoverbakke setter jeg på bremsa på vogna, går helt fint å trille vogna i bakke likevel og skulle man være så uheldig å falle så er det tryggere. Har alltid hatt en frykt for å se vogna seile avgårde ned bakken i full fart...paranoid, jeg??Ja kanskje litt! ;D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2010 #9 Del Skrevet 9. desember 2010 ...eh....HÆ?? Du tuller nå, vel? Her i nord er det snø fra oktober til april - skulle ikke vi gå ut med vogna denne tida? Ofte er det glatt, og her i Tromsø er det maaange bakker (stort sett bare bakker), og man løser problemet med sikkerhet ved 1) brodder 2) tau mellom vogn og den som triller i tilfelle man ramler. Men igjen - jeg håper dette er et tullespørsmål! Du store kineser altså, mye skal man høre før øra detter av.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2010 #10 Del Skrevet 9. desember 2010 Kjøp deg brodder og ikke bekymre deg for å trille på snø. Vær mer bekymret for temperaturen din, ungen din skal ikke trilles ute om det er veldig kaldt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå