Gå til innhold

Baby på 2550 gr bitteliten?? Mitt barn var det, men kusinen min sier at han var så bitteliten at hun aldri har sett en mindre baby før...

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ok at man kamskje tenker det, men det er noe annet å si det. Husk også at det er vanlig å utbryte "Åh, jeg hadde glemt hvor små de var" til babyer som veier 3-4 kilo også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe saklig. mitt barn var 2.2 kg, prematur riktig nok men likevel, ikke balnt de aller minste for "alderen"..

Man vet jo at barn ned i 500 g kan overleve om man tar ekstremitetene. Så hva spiller vel egentlig str på babyen for rolle? Bra babyen ikke var en sukkerunge på 4-5 kg også da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er jo lite. Mindre enn gjennomsnittet. Og er man vant til større babyer (min var 4 kg), så er 2550 bittelite!

men det er da ikke noe å mase med til stadighet synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror litt av grunnen til at hun snakker slik til meg er at hun er misunnelig på meg, noe hun alltid har vært. Hun la på seg 30 kg i svangerskapet og ble overvektig etter fødsel, og jeg la ikke på meg mer enn 12 kg og hadde flat mage en uke etter fødsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mi jente var 2600 da hun ble født og t.o.m jordmor sa at hun ikke hadde sett en så liten baby siden hun selv fødte (nb: det er ikke prematureavd. på sykehuset her).

Slapp av og kos deg med den lille:-) Jeg tok meg aldri nær av alle kommentarene om at hun var liten og nå er hun en stor tøffing *hihi*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor blir du lei deg da? Min jente var 2.2 født på termindato, helt frisk og fin. Alle sa og sier fortsatt at det er den minste babyen de har sett. Som ikke er prematur riktignok. Men jeg blir jo ikke lei meg for det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...