Anonym bruker Skrevet 8. desember 2010 #1 Del Skrevet 8. desember 2010 Ja, så er det kommet så langt. At jeg i det hele tatt kunne la det gå så langt!! Veier 98 kilo og er 180 høy. Føler meg kjempe tykk og er ikke konfetabel i noe som helst av klær! MEN nå er det slutt. Nå er det slutt på små spising og gdteri, og jeg driter i at det er jul! Blir ingen sjokolade spising ( eller andre søtsaker) på meg i jula, for gidder ikke føle meg så dritt lenger. Har ingen energi lenger og er trøtt å sliten. Savner det energi overskudde jeg hadde for noen år siden da jeg trente hele tiden! Målet mitt blir da 85 kilo før sommeren. Og dette er noe jeg har tenkt til å jobbe knall hardt for å klare! Har også fått med meg ei venninne, som skal være med på treningssenteret tre ganger i uka. Skal snakke med personlig trener på fredag, for å få lagt opp et program. Men så trenger jeg dere jenter! Trenger gode tips til kosthold. Hva skal jeg spise til frokost, lunsj og middag? Trenger tips!! Må ha noe enkelt da, for er ingen mestekokk. Håper ingen tar seg nær av innlegge mitt, da dette kun er tanker om meg selv!! Tips tas i mot med STOR takk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2010 #2 Del Skrevet 8. desember 2010 venninnen min har nå gått ned 30 kg på 1 år. Hun er 168 høy og veide 95 kg. Hun har ikke gjort noe drastisk, men hun har kuttet ALL godis, trener 3 ganger i uka (step på gruppetime), spiser sunnere (ikke ferdigmat, bruker fullkornspasta, magert pålegg osv). Det er helt vilt hva hun har fått til, og hun ser så bra ut! Eneste aberet er at hun har mistet puppene sine da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2010 #3 Del Skrevet 8. desember 2010 Veier 89 og er 163 høy.. Føler meg akkurat som deg...ingen klær passer og føler meg helt jævli...har begynt å trene litt, men sliter veldig med å ligge unna søtsaker. Spiser krom, men ser ikke ut til å hjelpe : ( Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2010 #4 Del Skrevet 8. desember 2010 Okei, blir nok det som blir min plan også. Spise sunt, kutte ut godteri og brus og trene Blir også inponert over de som klarer å gå ned altså!! Kjenner jeg blir skikkelig motivert ja! Jeg driter i om jeg mister puppene mine Vil heller være sunn og normal på vekta, enn usunn, overvektig med store pupper! hl Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2010 #5 Del Skrevet 8. desember 2010 Jeg råder deg til å melde deg inn i somebody.no. Koster 125 kr pr mnd og der kan du legge inn alt du spiser i løpet av dagen, alt du trener også regner de ut hvor mange kcal du har spist i løpet av en dag. Myyyyye lettere å holde styr på kaloriene og en tankevekker hver gang du legger inn en ny matvare. Ellers er det gratis på vektklubben.no, men der får du ikke like mye "stæsj":) Du skal sikkert spise i underkant av 200 kcal pr døgn. Vanskelig å si hva du bør spise uten at jeg vet hva du liker, for det er jo også viktig hvis du skal få til en endring som varer livet ut. Selvfølgelig må du kutte ut all godis, kaker, brus, potegull alle dager som ikke er lørdag(du må jo få lov til å kose deg litt...ellers blir du gal:) Jeg syntes du skal unne deg noe godt på julaften også, men de andre dagene trenger du ikke å spise så mye godt. Viktig å vite at også frukt inneholder sukker og man skal ikke spise for mye av det heller. Eks Frokost 2 ingers superrug (brødskive) med makrell i tomat. Ett glass skummet melk og en youghurt uten sukker ca 300 kcal Mellom måltid En halv avocado en tomat, 2 knekkebrød og litt skinke og et glass skummet melk 300 kcal Lunsj omelett av to egg med litt ost og skinke + en halv avocao og tomat og 2 skiver ingers superrug + et glass skummet melk 400 kcal Middag kjøtt/bønner og masse salat eller grønnsaker og en god saus ca 500 kcal (prøv å vnne deg til minimalt med ris/poteter/pasta og hvis du ikke klarer så spis de grove variantene eller prøv med linser) Kvelds 2 skiver, eller 4 knekkebrød med stabburlaks, eller egg og tomat + melk ca 200 kcal Dette blir ca 1700 kcal og det er litt lite. Spis noen mandler i løpet av dagen for å få opp kcal inntaket. Dette er bare et eksempel, kanskje det beste for deg er å kutte ut karbohydrater, eller kanskje dette er for få karbohydrater for det. Det kommer helt an på hva du vil trives med egentlig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2010 #6 Del Skrevet 8. desember 2010 Jeg er like høy som deg:). Er høygravid nå, og veier 84 kg. Veier 67-69 til vanlig. Vanligvis, når jeg ikke er gravid spiser jeg en porsjon havregrøt m mandler og rosiner til frokost, eller fruktsallat m youghurt naturell og muesli. Et par knekkebrød eller en stor salat til lunsj, normal midda, men kun en posjon, masse grønsaker og aldri poteter, men et stotr stykke kylling eller fisk. Frukt, youghurt eller 1-2 knekkebrød til kvelds. Kosekveld hver fredag m pizza el mexicansk. Jeg løper 3-4 ganger i uka, fra 5 km til 1 mil, og 3 -4 dager på treningsstudio med styrketrening. Har veid det samme i mange år. Flott at du setter i gang med trening og har fått deg personlig trener. Det funker ikke å slanke seg uten å trene. Du bør også få legen din til å ta blodprøver av de for å se om du mangler noe. Du bør få bukt med søtsuget ditt på et vis. Kanskje trenger du B12? Lykke til uansett! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2010 #7 Del Skrevet 9. desember 2010 Jeg er også 180 cm og har vært ganske stor, men lå på ca 70 kg som normalvekt de siste årene (nå er jeg gravid, og veier over 80 kg - men det er en annen historie). Jeg er ingen kaloriteller, så å sette opp matplan for deg overlater jeg til andre. Jeg ville heller prøvd å sette meg inn i sunn ernæring, da slipper du å telle kalorier. Aller viktigst er det at målet ditt er å opparbeide en sunn livsstil som er mulig å gjennomføre i det daglige. I begynnelsen kan du kanskje overdrive litt, men det er mye bedre å lære seg å spise sunt og mosjonere enn å gå på pulverkurer og gå rett tilbake til gamle synder. Det som fungerte for meg var følgende: Først og fremst: Daglig mosjon. Du trenger ikke løpe maraton eller pumpe jern. Selvsagt er det bra å trene mest mulig, men det viktigste er å finne noe som faktisk er gjennomførbart for deg, i ditt liv. Jeg gikk lange turer hver eneste dag, trente styrke på helsesenter og spinning. Men finn det du liker best å gjøre. Prøv å variere slik at du får noe kondistrening og noe styrketrening. For meg er styrketrening det som virker raskest. Når muskler bygges er fett nødt til å brytes ned. Du går kanskje ikke så fort ned i vekt, men du ser det i speilet og merker det på klærne . Legg opp dagen slik at du går trapper framfor heis, går i stedenfor å kjøre der det er mulig, gjør noe aktivt i stedenfor å sitte stille. Streng selvkontroll når du handler (ikke handle sulten!); Kjøp kun sunne basisvarer som frukt, grønt, fiberrike varer, magre melkeprodukter, egg, kylling, renskåret svinekjøtt, rent storfekjøtt, fisk osv så du ikke har noe annet enn sunne varer i hus. Lær deg å lage noen enkle, sunne hverdagsretter som du liker. Det er hardt i noen uker, men jeg vil anbefale deg å holde deg helt unna sukker en stund, for å venne kroppen av søtsuget. Det er utrolig hvor søtt og godt det smaker av frukt og yoghurt når du ikke spiser sjokolade/kjeks/brus osv. Drikk vann stedenfor kaffe/brus/saft/juice. Og drikk masse vann, så mye du orker. Det hjelper på både fordøyelse, søtsug og væskebalanse. Det er en tøff jobb du har foran deg. Og de første 4-8 ukene er verst. Men det er verdt all innsatsen når du ser resultatet! Lykke til!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå