Lullunutu Skrevet 8. desember 2010 #1 Skrevet 8. desember 2010 Kjøpte ett saueskinn i utlandet som jeg ikke oppdaget før jeg kom på hotellrommet at STANKET! Det lukter skikkelig sterk sau, helt forferdelig.. Noen tips?
Gjest Mentha♥Høygravid♥ Skrevet 8. desember 2010 #2 Skrevet 8. desember 2010 Prøve å sende det på rens kanskje? Vet ikke helt hvordan man kan behandle sånne skinn jeg, men de skal vel ikke vaskes på vanlig måte. Ville uansett fryst det i noen dager for sikkerhets skyld før det tas i bruk, siden det er kjøpt i utlandet Håper du blir kvitt lukten!
Denishil Skrevet 8. desember 2010 #3 Skrevet 8. desember 2010 Skinnet ditt inneholder sikkert mye lanolin, altså ett veldig bra skinn, men ulempen er lukt. Lanolin er jo olja som er i saueulla og som gir den karakteristiske lukta. Vet ikke helt hvordan eller om du får det bort, men hør med et renseri kanskje
Trollmor til 2 Skrevet 9. desember 2010 #4 Skrevet 9. desember 2010 Jeg har også et saueskinn som det lukter veldig av. Det er imidlertid kjøpt i Norge og det er vel snart 3 år gammelt. Lukten blir verre hvis skinnet har ligget inne i et skap, ei en pose eller lignende. Har funnet ut at regelmessig lufting av det holder lukta sånn noenlunde i sjakk. Har ikke forsøkt å rense det. Har faktisk ikke tenkt i de baner i det hele tatt. Men regelmessig lufting er jo bra uansett og når det hjelper på lukta, holder jeg meg til det jeg. Billig er det også =P
Oslo-81 Skrevet 9. desember 2010 #5 Skrevet 9. desember 2010 Jeg har vasket mitt, som er kjøpt i norge, i vaskemaskinen med vaskemiddel for saueskinn. Det hjalp
snupp86♥ Skrevet 10. desember 2010 #6 Skrevet 10. desember 2010 jeg har ett saueskinn til gutten som jeg har vasket på ullprogram med milo såpe... det man da gjør etterpå da er å strekke skinnet når det er vått og tørker det... når skinnet har tørket må du ha en kam du kan unnvære, for du er nødt til å børste skinnet etterpå... og det er det som tar tid... det er ihvertfall det jeg har gjort, har heller ikke tenkt noe over at men kan sende det på rens...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå