Spent2014 Skrevet 8. desember 2010 #1 Skrevet 8. desember 2010 Hei hei! Er nå uke 35+3,og har den siste uken fått ekstremt nummne fingre..... Det er kun lillefinger og tommel på begge hender som er "normale" Ellers er det som om resten sover konstant 24 timer i dg. Dette går så klart veldig utover nattesøvnen,siden det om natten gjerne begynner å være i hendene og oppover armene. På dagtid har jeg faktisk problemer med og eks og spise med bestikk,holde i data musa og en penn,har liksom ikke følelser i fingrene lenger =( Jormor og lege har sakt at dette er normalt da det samler seg mye veske i ledd ol,men finnes det noen råd som kan bedre dette litt? Blir gal om jeg må gå med dette i 5 uker til......
Bitteliten mor:) Skrevet 8. desember 2010 #2 Skrevet 8. desember 2010 Hei Det kan hjelpe med manipulering av øvre del av rygg / skulderblad hos manuellterapaut eller kiropraktor. Det er selvsagt ike garantert at det virker, men det kan lette passasjen for en tid (en til to uker pleier det vare på meg, bruker kiropraktor). Håper du finner en løsning, er ikke lett når det går utover evnen til å gripe... :-)
Smil123 Skrevet 8. desember 2010 #3 Skrevet 8. desember 2010 Carpal tunell syndrom heter dette og er ikke unormalt at gravide får.. Vet hvordan du har det- har det samme selv og har hatt det i flere uker nå. Før så ble gravide operert for dette i håndleddet. Nervene kommer i klem pga økt væske og trykk- derfor prikker det, døvner og blir numne. Er forferdelig plagsomt!! Nå er det ikke vanlig å operere lenger men anbefaler deg å gå på apoteket å kjøpe håndleddsavstivere! Er en slags skinne som gjør at du ikke får bøyd håndleddet. Kostet 199 kr pr stk tror jeg.. Det gjorde jeg etter råd fra JM og disse sover jeg med om natten da jeg ofte våkner av dette og får ikke sove igjen.. Synes selv det har blitt bedre etter jeg begynte med dem! Lykke til! Blir helt bra igjen etter fødsel visstnok - og det HÅPER jeg virkelig stemmer;)
Snuppeluppa med snuppe + spire Skrevet 8. desember 2010 #4 Skrevet 8. desember 2010 Åh, så det er en gravidgreie? Pjuh... Har vært skikkelig ille om nettene hos meg også, og våkner opp og kjenner ikke fingrene mine. Plagsomt! Blir skikkelig knotete å slå av alarmen på telefonen også, får jo ikke til å trykke på den jævla knappen Bra det går over da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå