Gå til innhold

Astma og elveblest?? noen som kan hjelpe???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutt på 15 mnd som har surklet i brystet siden den dagen han ble født. Han var hos spesialist da han 3-4mnd, men han sa det va for tidlig å sette en diagnose. Gutten blir lett anpusten og sliten. Han hoster på natta, og er evig forkjølet! Er ikke dette astma? Går det an å bli født med astma? Har leger som sier han må være 2år for å sette astma som en diagnose...?

De siste to ukene har han hatt kraftige utbrudd av elveblest. Utbruddet kommer over hele kroppen, og er svært ubehagelig for lillegutt. Han sover dårlig om natta, er trøtt og grinete. Har fått Aerius og kortisonkrem av legen uten at d hjelper et fnugg! Noen med samme erfaring? Tips, råd? Evt alterrnativ behandling? Begynner å bli lei leger, og føler oss hjelpesløse som ikke får gjort noe for lillegull!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke noe svar på astmaen, men jeg har noe erfaring med barn og utslett. Har jobbet på hudavdeling på Ullevål og Riksen. Der ble de behandlet med kortison kremer for en periode. Vi badet dem med olje i vannet. Ikke så rart at han er grinete når han sover darlig om natten, og jeg kan tenke meg at det er slitsomt...

Pass på at han ikke blir for varm. Da klør det mer. Legen hans bør henvise dere til en hudlege, hvis dere ikke allerede er henvist til en. Det er de som kan hjelpe.

Jeg håper det ordner seg for dere.

Skrevet

Det er riktig at det kan være vanskelig å diagnostisere små barn med astma, men det vanlige ved symptomer er jo å forsøke medisinering og se om det hjelper. Om astmamedisiner fungerer, har man en form for astma.

Flutide som langtidsbehandling og ventoline ved behov er vanligste behandlingsalternativ, og jeg kjenner til mange barn på under to år som går på dette.

Skrevet

sånn var det her i huset og..surklete og fæl, plutten ble skikkelig syk før de tok det alvorlig. (legevakten) nesten 40i feber og pustet tungt med "hele" kroppen, nesevingespill og "belte" rundt magen.

Ble lagt inn på riksen, og fikk med forstøvermaskin, ventoline og pulmicort hjem som han må gå på gjennom vinteren.. han er nå 16mnd, for tidlig for å si om han har astma, men han har god efffekt av medisinene som forebygger og er nesten ikke forkjøla lenger! noe han var masse før! sp jeg er sikker på at han har barneastma.

Stol på magefølelsen, mas heller en gang fpr mye, enn for lite.Lilleplutt har ikke opplevd elveblest heller siden. Og lite surklig nå i forhold!

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...