Virreli Skrevet 8. desember 2010 #1 Skrevet 8. desember 2010 ...hvor mye vann skal jeg prøve å gi henne? Jeg tror hun er syk og derfor ikke vil ha mat. Vi er på 2. dagen. Hun spiser lite i løpet av døgnet og jeg er redd for dehydrering. Hun har hatt brystvegring en stund og har fått i seg mindre mat enn vanlig en stund, og har nok ikke så mye å gå på når det gjelder væske. Det er nok av bekymringer som mamma!
2010 Mammaen Skrevet 8. desember 2010 #2 Skrevet 8. desember 2010 Hvis hun er på 2 dagen uten å ta til seg noe bør du ta henne med til lege. Det skal lite til før de små blir dehydrert og da må de få intravenøst om de ikke får i seg nok på andre måter, spesielt om hun også har spist mindre over en periode. Hvis hun er syk er det jo enda større grunn til å ta henne med på sykehus/legevakt.
Virreli Skrevet 8. desember 2010 Forfatter #3 Skrevet 8. desember 2010 Joa, hun har fått i seg noe væske. Jeg var kanskje litt smådramatisk på overskriften, det er viktig å fenge publikum vettu! Hehe Hun spiser greit på natten og vi har fått i henne noen små måltider disse 2 dagene. Men absolutt ikke nok. Så da lurer jeg på, hvor mye vann bør man prøve å få i disse små når de spiser mindre?
mamman til to gutter Skrevet 8. desember 2010 #4 Skrevet 8. desember 2010 Jeg ville ikke gitt vann i det hele tatt, bare prøvd med melk. Hvis du ammer, så vil hun få i seg antistoffer som kan hjelpe henne å bli frisk. Hvis hun fortsetter med brystvegring, så syns jeg du bør få sjekket opp hvorfor. Det trenger ikke å være noe spesielt, men det kan være feks låsninger i nakke/rygg og da bør det sjekkes opp av en manuellterapeut.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine♥ Skrevet 8. desember 2010 #5 Skrevet 8. desember 2010 Har du prøvd å gi henne mme eller mm fra kopp eller sprøyte? Tror det er bedre å gi melk enn vann, for da får hun jo i seg litt næring samtidig også. Og nøl ikke med å ta kontakt med lege hvis du tror hun er syk, har du målt feberen?
Virreli Skrevet 12. desember 2010 Forfatter #6 Skrevet 12. desember 2010 Jeg svarte på dette innlegget her om dagen men det har visst ikke kommet med. Nå er hun ihvertfall frisk igjen, det varte bare et par dager og hun spiser fra flaske igjen! Men ved en senere anledning skal jeg bare gi henne melk på sprøyte, ikke vann.
lykkeligmams<3 Skrevet 12. desember 2010 #7 Skrevet 12. desember 2010 Jeg har nettopp gått igjen det samme med min prins, og han er syv uker idag.. Det som hjalp meg veldig var å gi han litt sukkervann også mate han et 10-15min etterpå;D det hjalp veldig her i hus;D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå