Gå til innhold

I dag fikk jeg søknad på fri bhg/sfo som jeg skal fylle ut. Når jeg har mye gjeld (gammel) er det da sjangser for å få dette?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Står bare at man skal skrive opp hvilke stønader man har og thats it.. tar de ikke hensyn til gjeld og slikt?

Jeg har ikke råd til å ha dem i bhg lenger, så dette er siste utvei, og hvis det ikke går må de ut av barnehagen...

Er student, så dette blir hardt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor mye gjeld du har er neppe relevant ettersom det er en situasjon du selv har satt deg i.. Det vanlige er at de går ut fra inntekten man har...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjelden er fra da jeg var gift og vi var to om det, men jeg er dum som satt navnet mitt og kun det på lånet... får svi for det nå,...

Har ikke råd til å betale det hele selv, men siden de kun ser på inntekt så er det ikke vits å søke engang da eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

joda,det er vist i å søke :-)

når du er alene har du andre satser,og får dekket opptil 66 % av bhg.

skal se om jeg finner en oversikt,ang inntekt og betaling :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer jo helt an på hvor mye du har i inntekt i forhold til grensene de har satt.... Sjekk med nav/kommunen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betalingssatser for plass i kommunens barnehager

Brutto årsinntekt Heldag 5 dager 100%

Heldag 4 dager 80%

Heldag 3/4 dager 70%

Heldag 3 dager 60%

Heldag 2/3 dager 50%

Heldag 2 dager 40%

Betalingssatser 2010 0,- til 199.999,- kr 1.830,- kr 1.610,- kr. 1.409,- kr 1.207,- kr 1006,- kr 805,-

200.000,- til 299.000,- kr 1.980,- kr 1.742,- kr. 1.524,- kr 1.306,- kr 1.089,- kr 871,-

300.000,- og over kr 2.330,- kr 2.050,- kr. 1.794,- kr 1.537,- kr 1.282,- kr 1.025,-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Betaler man 1830 kr hvis man har fulltid og får under 200 000 i lønn? Det du mente?

Jeg har barnet i fulltid, men hva betyr dette med tanke på å få dekket noe?

Har ei regning på 4200 kr - 1500 kr fra NAV... men klare ikke å betale det pga andre lån osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må komme til en langsiktig nedbetalingsordning med dine kreditorer, der du faktisk sitter igjen med nok penger til å klare dine daglige forpliktelser. Du er nesten nødt til å ha barna i barnehage for å kunne beholde inntekt? I så tilfelle er det i kreditorene sin interesse at du beholder barenhageplassen, og de bør sette ned betalingene dine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

inntekten står på den oversikten jeg klippet inn i stad, litt vanskelig å forstå,men det er en inntekt fra-til kr, og de summene på radene bortover,er hbor stor prosent plass du skal søke om.

det er 6 forskjellige summer,pga at det er 6 mulige % plasser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er inntekten som teller ifht hvilke sats du skal betale.

Som student har du vel liten inntekt....

Hvis du ikke klarer det, så får du legge studiene på hylla noen år og jobbe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er dette slags skjema?

Fra nav ang stønad til barnetilsyn?

utrolig mange her da som sliter.

Når dere er studenter, hvorfor får dere ikke studielån?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Søknad om friplass/redusert betaling, fra kommunen ikke nav.

Jeg er student, men får ikke studielån. Ikke alle som får det som en selvfølge...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men får du studert uten bhgplass da? Er det ikke bedre å få seg en jobb da og ta studiet deltid?

De fleste studier gir grunnlag for studielån idag. Sjekket ut forsørgerstipend? Bostøtte?

Syns også det er fælt for barnet å skal bli tatt ut av bhg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det blir jo kun på kveldstid da.. studerer hjemmefra, så sånn sett er jeg heldig, men ikke like lett å få gjort sitt beste etter klokka 21 på kvelden, fordi man må få barna i seng først.

Jobber jeg, mister jeg OS og får enda mindre tid til studiene, så deltidsstudie vil nok ikke kunne gå for meg dessverre...

Får heller ikke forsørgerstipend visstnok. Bostøtte får jeg, men sliter likevel.

Ikke noe hyggelig å ta ut barne fra barnehage, spes siden det ikke er barn i området her heller... så ingen å leke med. Ikke har vi bil heller, så blir ikke ofte vi drar å besøker folk med barn... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...