Gå til innhold

Har tatt opp kontakten med barndomsvenninne igjen, men jeg orker ikke å se henne bli "lurt" !! (langt, men vær så snill å lese!)

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Siden hun var 15 år har hun vært sammen med samme mann. Normalt sett så er det en stor bragd med tanke på at hun nå er 30 år, men hun lever på en løgn, og det var mye derfor vi mistet kontakten etter de hadde vært sammen et par i utgangspunktet.

Det jeg lurer på er hva skal jeg gjøre med dette? Skal jeg sitte og se på at hun mer eller mindre blir utnyttet og lurt, eller skal jeg prøve å forklare henne det og gi henne det inn med teskje frem til hun skjønner hvor hårreisende feil alt han sier er?

Here goes...

Denne samboern hennes er 12 år eldre, altså 42 år nå. Han er en litt merkelig person som forteller lite om seg selv, og som går veldig dårlig overens med andre. Når han først forteller noe, så henger det ikke på greip!

Han sier at han egentlig kommer fra USA, at han er oppvokst i Texas på en stor gård der og fanget slanger og skorpioner og jeg vet ikke hva. I tillegg sier han at Kim Wilde (!) var trillepike for ham når han var baby, og at hun fortsatte å være barnevakt hos familien hans når han var rundt 10 år gammel.

Ett kjapt søk på Google viser jo at det ikke kan stemme! Hun er født i England i 1960, og har ikke bodd i Texas når hun var ungdom...

http://www.sing365.com/music/lyric.nsf/Kim-Wilde-Biography/D8CFCB64B1F2A2A84825691000253301

Samtidig som han påstår at hun var barnevakt på kveldstid til han var på vei mot tenårene så sier han at han hadde det så grusomt hos foreldrene at han rømte fra USA og til STAVANGER av alle steder når han var 8 år, og skiftet navn uten problemer, og fant seg en ny familie. De har han ikke kontakt med nå, fordi de visstnok hadde kastet ham ut fordi de ikke forsto ham. Yeah right...

Bare dette var nok til at et par bjeller ringte allerede når jeg var 16 år og akkurat ble kjent med ham. Jeg konfronterte ham med det, og da ville han ikke at jeg og hun venninna mi skulle ha kontakt lengre.

Utenom dette så sier han at han var med i Golfkrigen i 1990, og at han var med i kamper og ble skadet. Men heldigvis fikk han ingen arr??? Sannsynlig?

Han påstår også at han er godkjent naturmedisiner med eget nettforum som rådgiver, og at han har mange treff og faste "pasienter" både over nettet og hjemme i sin egen stue.

Når jeg har spurt ham om jeg kan få nettadressen fordi jeg er interessert i å se hva det går ut på, så kan han ikke det, fordi den er hemmelig. Slike som meg som ikke forstår kan ikke få tilgang på slikt!

I tillegg så har ingen sett at han har hatt pasienter på besøk hjemme hos seg. De bodde en stund på et tett befolket sted, så noen burde sett at han fikk besøk...

Han sier også at han har vært i Japan og fått ninja-trening, og at han har vært i ninja-kamper også. Har de noen gang eksistert egentlig???

Sånn utenom det mener han at de skal ha et åpent forhold, fordi det vil være urettferdig gjort om han skulle få behov for å ha sex med ei blond dame eller ei rødhåra dame uten å kunne ha muligheten til det bare fordi hu venninna mi er brunette. Og om han skulle trenge en trekant så er det urettferdig at han skal måtte avstå fra det bare fordi at hun er en person. Dette er da noe han mener hun ikke kan være med på bare fordi hun "bare" er en person!

Hun har også lov til å ha sex med andre, men bare med damer. Det er fordi at det tenner ham, så da er det greit. Det at hun blir såret over at han hopper til sengs med andre damer gang på gang gjør ikke noe, for som sagt så ville det vært urettferdig av henne å ikke gi ham lov.

Hun har blitt gravid flere ganger, og hun har blitt tvunget til abort fordi han mener å være synsk og "vite" at det er noe galt med barnet, eller overbeviser henne om at det er bare ikke rette tidspunktet AKKURAT da. Når er det egentlig det rette tidspunktet for barn da?

Dette er bare noen av de få tingene jeg reagerer kraftig på, og som jeg ikke skjønner at hun biter på.

Hva skal jeg gjøre? Skal jeg prøve å forklare henne det helt til hun skjønner, eller bør jeg bare holde avstand?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Burde hun ikke skjønt det etter 15 år!?

Hun som bor med han må vel se om det er sannhet i alt han snakker om...

Jeg tror nesten du vinner mer på å være hennes venninne og kanskje introdusere henne for hvordan forhold "normale" mennesker har.

Hun kan kanskje trenge litt positiv oppmuntring og tro på seg selv og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som om, at dama er med en som driver sekt. Hjernevasking langveis fra.

Er veldig vanskelig å prøve å forklare ei det, som er med denne mannen. Når hun allerede har tatt abort opp til flere ganger beg. av han, uten å ha sett eller reagert med saken. Han har nådd inn i hennes innerste hjerne. Om du setter deg ned, og prøver å få henne til å forstå, hvordan landet ligger. Tror jeg neppe du når frem. Der må mer profosjonell og hardt mot hardt til. Hun må settes opp mot veggen. Tror eneste måte noen kan nå inn til henne på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det jeg tenker også... At jeg kanskje burde introdusere henne til "normale" forhold.

En ting til: Han vil ikke jobbe fordi han ikke kan fordra mennesker. Hun sluttet på skolen fordi han ville det, og hun har ingen utdannelse og har 2-3 jobber med elendig lønn og har knapt nok penger til å kjøpe sokker slik at hun kan ha noen matchende par (hennes ord).

Hvordan skal jeg gå fram her egentlig? Det er så ufattelig trist å se at hun fremdeles har det slik. Når jeg fikk nyheten om at de skulle gå fra hverandre pga at hun hadde hatt sex med menn så var jeg både lettet og glad, men nå fikk jeg kontrabeskjeden og er ærlig talt bekymret for fremtiden hennes...

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han høres ut som en fyr jeg kjenner som har spilt inn cd med Sissel Kyrkjebø, men den selges dessverre bare i enkelte platebutikker i Malaysia. Han har jobbet i FBI, spilt inn film med Jennifer Aniston (dessverre ble han klipt bort, men han var på premieren og satt ved siden av Aniston) og han har funnet opp et nytt legemiddel, men han kan ikke si hva det er for det er hemmeligstemplet av NASA.... osv osv... En real artigkar, ja!

Stakkars venninna di, sier jeg bare. Han er en dust, men hun er dum som gidder å være sammen med en slik type...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å herlighet, finnes det to av dem? Jaja, godt at hun ikke har funnet seg det eneste eksemplaret av denne rare rasen da... Som om det var noen trøst.

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde også en venninne på barne- og ungdomsskolen som ble sammen med en fyr når vi gikk i 2. gym. De er fortsatt sammen (er 29 nå). Han fortalte masse løgner. Han hadde kjøpt en bil til kr 1.240.000!, men vi fikk aldri se den fordi faren hans lånte den bort når den kom!! Han eide en toppleilighet på Aker Brygge. Men vi så ikke noe til den heller, fordi han valgte å bo hos moren sin (husker ikke grunnen). Han lovte henne tur til Ibitza - men jeg tror fortsatt ikke de har reist. Osv osv...

Vi reagerte veldig på alt tullet han fortalte, men det førte bare til at hun trakk seg bort fra oss. Og vet du - etter å ha prøvd i laaaang tid ga vi opp. Hun er fornuftig nok til å skjønne hva som er sant og ikke og når hun velger å tro på løgnene er det ikke så mye vi får gjort. Hun har fortsatt kontakt med familien sin, men de har valgt å si minst mulig for ikke å miste kontakten med henne (og barnebarnet sitt).

Jeg ville droppet hele greia. Gi henne beskjed om at når hun er klar stiller du opp 100%, men at hun selv må komme frem til hva som er det beste for henne. Hun vet det nok godt selv. Stå med åpne armer om hun kommer, men ikke bland deg for mye nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis han flyttet-eller rømte til stavanger da han var 8,hvordan vet han da at hun nannyen fortsatte til han var 10?

Få venninden din til å se det du ser. Hun kan ikke ha det godt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså... han sier at Kim Wilde var barnevakt PÅ HAM frem til han var 10 år + til tross for at han rømte fra USA til Norge når han var rundt 8 år.

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...